Autor: Katre Pilvinski • 25. jaanuar 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Maire Milder: taas ostetakse täishinnaga tooteid

Kui kollektsioonid on tugevad, siis ostavad inimesed häid tooteid ka täishinnaga, sõnas Baltika juhatuse liige Maire Milder.

„Me väga loodame, et tarbija alustab uuesti tarbimist ja selleks, et ta saaks seda reaalselt teha, oleks loomulikult vaja reaalselt käibevahendeid,“ rääkis Milder rõivatööstuse olukorrast.

„Majanduse elavnemine on selgelt võtmesõna. Kui kiiresti see juhtub, kas kõik inimesed hakkavad uuesti tarbima ja kas vähem hinnatundlikud inimesed hakkavad esimesena, on küsimus omaette,“ lisas ta.

„Tänases päevas me näeme, et kui kollektsioonid on tugevad, siis inimesed on alustanud tugevate ja heade toodete täishinnaga ostmist,“ märkis ta ja lisas, et ei saa öelda, et isegi eelmisel aastal poleks saanud täishinnaga tooteid müüa.

Milder lausus, et kui üldine foon on see, et kliendiga toimetatakse läbi sooduspakkumiste, siis üks asi on sõnum, mida kliendile öeldakse, aga teine asi on kliendi käitumine poes.

„Loomulikult ostsid inimesed mullu ettevaatlikumalt, see tähendab seda, et ta kulutati rohkem kauem aega toote valiku tegemisel. Muidu nägime tihtipeale, et klient tuli oli rahul ja ostis, aga praegu oli klient valmis rohkem aega panustama, et valida, mõelda, kas läheb vaja, pani kinni, vaatas veel konkurentide juures – ostuprotsess oli teistsugune kui tavaliselt.“

„Ma arvan, et ega ka ületarbimine pole kellegi eesmärk, et eesmärk on ikkagi kliendi vajadusi rahuldada,“ lisas ta.

 Milder vastas küsimusele, et kas rõivaste hinnad tänavu langevad või tõusevad, et alati on olnud igas hinnaklassis kaupu. „Erinevad trendid pakuvadki erinevaiad kaupu ja jäävadki erinevaid kaupu pakkuma. Aga ma olen täitsa kindel, et kõik kaupmehed vaatavad väga selgelt oma hinnapoliitikat, et kuhu millise hinnatasemega tooteid pakkuda.“

„Baltika käive kukkus mullu väga erinevatel põhjustel, kui kliendi tarbimine ja ostuvõime langeb, siis ei saa kuidagi meie käive kasvada,“ märkis ta. Milder lisas, et kui me räägime Eesti turust, siis võrreldes konkurentidega oli meie käive mõne koha pealt tugevam. Samas saime Lätist tagasisidet, et võrreldes meie konkurentidega tundus meie bränd kliendile usaldusväärne, tegelikult langes käive seal vähem, lisas ta.

„Käibelangus on alati taustsüsteemis, seda ei saa taustast välja rebida, muidu on see valesti tõlgendatud,“ ütles Milder.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077