• 20.09.09, 15:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Avariilist hüdroelektrijaama remontis juhtkonna erafirma

Venemaa suurima Sajano-Šušenskaja hüdroelektrijaama avarii süüdlasi loetlenud asepeaminister Igor Setšini sõnul oli jaam oli ümbritsetud reast vahendajatest, kellelt vajalikke töid telliti, sealhulgas riikliku ettevõtte juhtide enda erafirma.
Jaama remonditöid teostas ja hulka muid teenindusülesandeid täitis ZAO Gidroenergoremont, mille asutajate hulgas olid asepeaministri kinnitusel „praktiliselt kogu jaama juhtkond ja nende sugulased,“ kirjutas eile Kommersant. 2005.a. asutatud aktsiaseltsis olid 12 aktsionäri hulgas elektrijaama direktor, peainsener, majandusdirektor, pearaamatupidaja jt.. juhid. Direktor Nikolai Nevolko sai 17. augustil juhtunud, hiigelkahju põhjustanud ja 75 inimest surmanud õnnetuse järel ametist lahti.
Senini ametlikult kinnitamata andmetel sai häda alguse probleemidest teise hüdroagregaadi katte kinnitustega. Kõrge surve all tulvanud vesi purustas kõigepealt agregaadi seestpoolt, siis aga jõudis kiirusega 500 kuupmeetrit sekundis masinasaali. Avarii tagajärgede likvideerimise valitsuskomisjoni protokolli kohaselt sai hüdrojaamu haldava OAO RusHydro direktor korralduse kontrollida ja vahetada kõigis kõrgsurvega elektrijaamades agregaatide katete kinnitused.
Taolisi jaamu on Venemaal 21, RusHydro omad neist 15. Siberis juhtunu põhjustena tõi valitsuskomisjon välja nii tehnilist külge kui inimlikku eksimust, põhisüüdlasena näidati jaama juhtkonda. Setšini väitel mitmed jaama toimimise est vastutavad töötajad avarii ajal „põgenesid sündmuspaigalt, tegeledes ainult omaenda elu päästmisega.“ Sajano-Šušenskaja jaama taastamistööd võivad praegustel andmetel ulatuda 2012. aastasse ja maksta 40 mld rubla (14 mld krooni).

Artikkel jätkub pärast reklaami

Autor: Tit Elner

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.10.25, 18:27
HUUMi plahvatuslik hüpe Tartu garaažist maailmaturule Odoo abiga
HUUM alustas garaažiettevõttena, mis asus „kusagil Tartus“ ja valmistas keriseid. Kuid ettevõtte ambitsioon oli edasi kasvada nii garaažist kui ka Tartust. Selleks tuli valida omale ka ERP süsteem, mis ei jääks arengu tarbeks kitsaks, kuid ei tekitaks oma halduse või kulukuse poolt liigset koormust. Valikus olid mitmed tootmisele optimeeritud ERP süsteemid ja Odoo.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele