• 01.12.08, 11:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Viivitus tõi Eesti kütusefirmadele kaks miljonit päevas

Aeglane reageerimine nn kütuste maailmaturu hindade kukkumisele tekitas Eesti suurtele kütusefirmadele kaks miljonit lisakrooni päevas.
Äripäeva arvutuste kohaselt kasvas pliivaba bensiini jaemüügi marginaal suurte kütusefirmade automaattanklates selle aasta novembris 2,04 kroonini liiter võrrelduna 0,67 krooniga aasta tagasi. Selle aasta keskmine marginaal on 1,23 krooni (rekordilise novembrikuu eelse seisuga oli see 1,16 krooni liiter).
Statistikaameti andmetel on kütuste jaemüügi 12 kuu käive oktoobri lõpu seisuga 8,9 miljardit krooni, mis tähendab, et marginaali suurendamine novembris krooni võrra liiter tekitas kütusefirmadele umbes kaks miljonit krooni lisakäivet päevas.
Tõenäoliselt on marginaalide tõstmine (õigemine kõrgemaks jätmine) seotud kütuste müügi kasvu aeglustumisega.
Statistikaameti andmetel oli kütuste jaemüük oktoobris 701 miljonit krooni, mis oli 8,7 protsenti enam, kui aasta tagasi. Selle aasta varasematel kuudel kasvas kütuste jaemüügi ühe kuu käive vahemikus 22 kuni 33 protsenti aastas.
Äripäev arvutab pliivaba bensiini 95 jaehinna marginaali üle kümne aasta. Arvutuse aluseks on võetud kütuse hulgihinnad Rotterdami sadamas (koos transpordi ja kindlustusega), USA dollari päevakurss ning maksud. Nafta ja naftasaaduste hinnad Rotterdami sadamas on kütuste baashindadeks Põhja-Euroopas.

Seotud lood

Uudised
  • 12.11.08, 11:14
Kütusemüüjatel rasvased marginaalid
Vaatamata sellele, et kütuste jaemüüjad on viimase kuuga langetanud kütuste jaehinda enam kui kahe krooni võrra liiter, on hulgihinna suurem langus võimaldanud kasvatada marginaale üle kahe korra.
  • ST
Sisuturundus
  • 15.11.24, 18:01
Maailma suurim kaablitootja Prysmian keskendub aina enam täislahendustele
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele