Vaatamata sellele, et kütuste jaemüüjad on
viimase kuuga langetanud kütuste jaehinda enam kui kahe krooni võrra liiter, on
hulgihinna suurem langus võimaldanud kasvatada marginaale üle kahe korra.
Pliivaba bensiini hulgihinnad Rotterdami sadamas on langenud alla 500 dollari tonn, mis ümberarvutatuna teeb hinnaks 4,30-4,40 krooni liiter. Nii madal oli bensiini hulgihind kroonides 2005. aasta märtsis. Bensiini jaehind Neste Eesti automaattanklates oli siis 11,25 krooni liiter. Tõsi, riik on vahepeal tõstnud kütuseaktsiisi, kuid sellele vaatamata on kütusehinnalt võetav marginaal kaks korda suurem ehk kaks krooni liiter.
Äripäeva arvutuste kohaselt on kütuse suurte kütusemüüjate arvestuslik marginaal võrreldes aasta algusega kasvanud umbes kaks korda 0,78 kroonilt liiter jaanuaris kuni 1,85 kroonile novembris.
Nafta ja naftasaaduste hinnad Rotterdami sadamates on baashindadeks Põhja-Euroopas.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Aeglane reageerimine nn kütuste maailmaturu
hindade kukkumisele tekitas Eesti suurtele kütusefirmadele kaks miljonit
lisakrooni päevas.
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.