Hollandi Heinekeni kontsern plaanib Saksa
õlletootja Krombacheri ülevõtmist, kirjutab tänane Financial Times
Deutschland.
FTD allikate teatel uurivad hollandlased praegu, kuidas oleks parem Krombacheri integreerida, nii et omanikud jääksid vähemusosalusega Heineken-Holdingu alla ja saaksid äri Saksamaal edasi juhtida. Väidetavalt käis Krombacheri tegevjuht läinud kuul korduvalt Heinekeni peakorteris Amsterdamis.
Heinekeni esindaja ülevõtuplaani ei kommenteerinud, Krombacheri esindaja aga lükkas tagasi kui „kõlakad, mille taga midagi ei ole.“ FTD andmetel pidasid Heinekeni esindajad läbirääkimisi ka Radebergeri ja Bitburger-grupi esindajatega, kuid need jäid tulemusteta.
Heinekeni ja Krombacheri liit aitaks mõlemal toime tulla kitsamaks muutunud turutingimustega. Maailma neljandat õlletootjat Heinekeni sunnib laienema USA päritolu Anheuser-Buschi ülevõtmine Inbevi poolt juuli keskpaigas. Anheuser-Busch Inbevist sai ühinemisega maailma õlleturu juhtiv kontsern, jättes kaugele seljataha Heinekeni, SAB Milleri ja Carlsbergi. Kui Heineken tootis 2007 ligikaudu 139 miljonit hektoliitrit õlut, siis uus turuliider suudab toota kokku 422 miljonit.
Krombacheri ostuga suudaks Heineken ühtlasi kindlustada oma positsiooni Saksamaal – siinne õlleturg on jätkuvalt Euroopa suurimaid. Krombacheri käes on küll praegu veel Saksa suurim õllemark, kuid Saksa turg on kitsaks jäänud ja partnerit on otsitud juba mõnda aega – läbi on räägitud Carlsbergiga, aga takistuseks sai viimase keerukas osanikestruktuur.
Seotud lood
Eesti ettevõtete jaoks on käes väga keeruline aeg, millele annavad hoogu erinevad maksumuudatused ja üleüldine kiire palgatõus, pärssides eriti tööstus- ja tootmissektori konkurentsivõimet. Logistikaettevõtte DSV Estonia tegevjuht Alvar Tõruke tõdeb, et olukord on veidi sarnane 1990. aastatele, mil Eesti vabaks sai ning tuli hakata oma riiki looma ja leiutama.
Hetkel kuum
Üks esikolmiku firma olnud ka kolm aastat järjest Äripäeva gasell-ettevõte.
“Kui regulatiivsed piirangud muutuvad liiga keeruliseks, kaalume tootmise viimist Eestist välja”
Tagasi Tööstusuudised esilehele