20. juuni 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Lennufirmad kasutavad kütuse säästmiseks imenippe

LHV analüütik Erko Rebane kirjeldab investeerimsportaalis imelisi nippe, millega lennufirmad taevasse tõusnud kütusehinna juures ots-otsaga kokku püüavad tulla.

Näiteks on mõned firmad vähendanud masina kaalu, visates kabiinist välja kõik ajakirjad. Samuti on hakatud lennuki paakidesse jätma väiksemat nõutud kogust ületavat varu.

Õhus olles lennatakse aeglasematel kiirustel ning korrapäraselt teostatakse kerekontrolli võimalike mõlkide avastamiseks, sest kokkuvõttes needki suurendavad õhutakistust ja seeläbi tõstavad kütusekulu.

Ehkki poliitiliselt üsna ebakorrektne tegu, spekuleerivad osad, et tulevikus hakkavad reisijad maksma oma piletihinda kinni vastavalt kaalule, sest täiskasvanu ja väikese lapse vedamisel on suur vahe.

Alates eelmisest nädalast küsib American Airlines klientide pagasi registreerimise eest 15 dollarit. Tekkida võivad uued teenuseklassid, kus preemiat küsitakse akende-äärsete ja lennuki eesotsa asuvate kohtade eest.

Lisaks piletihindadele, teenivad lennufirmad tulu ka kaubavedudest, lennuboonuspunkte müües ning kliente pagasitasude ja trahvidega nöörides, mis kõik kokku aitavad kütusehindade nõelamist pehmendada. Mõned vähendavad kütusearveid hindade tõusu vastu futuuridega hedgides.

Jaga lugu
Toostusuudised.ee toetajad:
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077