Kütuse hinnatõus tõotab peagi kaasa tuua
bussipiletite 15–20% kallinemise, kuid tähendab ka üleüldise hinnaralli algust,
sest ükski kaup ei jõua poodi diislikütusega töötavate veoaautode abita.
"Ega muud teed polegi, kui bussipileti hind peab kütuse kallinemise kompenseerima," tunnistab Taisto Liinide juhataja Taisto Kängsepp, et piletihinnatõusust pole pääsu, mootorikütus on tema väitel bussifirma kõige suurema osakaaluga kuluartikkel, kirjutas SL Õhtuleht.
Taisto Liinide hinnangul peaks pilet niinimetatud kommerts- ehk riigi toetuseta bussiliinidel kallinema 15–20%.
Avalikel liinidel ei kerki piletihind veel niipea, sest neid hindu kontrollib maavalitsus, ütleb aga Go Busi tegevjuht Rene Alpius: "Kuna meile on kehtestatud piirhind, ei saa me omavoliliselt midagi teha."
Artikkel jätkub pärast reklaami
Diislikütuse pidev kallinemine puudutab ka kõiki transpordifirmasid ehk lõppkokkuvõttes lausa kõiki elualasid, sest veoautod sõidavad ainult diislikütusega, nendib rahvusvahelise veondusfirma Balt Link juhataja Eve Suursoo. "Võrreldes viimase aastaga on diislihind kerkinud 100%. Kuna kütus moodustab 40% meie kuludest, tähendab see palju," ütleb Suursoo.
Seotud lood
Muuga tööstuspark, mis asub Eesti suurima kaubasadama territooriumil, hõlmab 76 hektarit. Sadamasisene asukoht on atraktiivne nii Eesti kui ka väliskapitalil põhinevatele tootmisettevõtetele ning annab võimaluse vähendada transpordikulusid. Enamik krunte on juba kaetud eelkokkulepete või kavandatavate investeeringutega, kuid kahele viimasele vabadest kinnistutest ootab Tallinna Sadam pakkumisi avaliku konkursi korras hiljemalt novembri lõpuks.