Eestis ja Soomes müüdava mootorikütuse
puhul on tuntav kvaliteedierinevus, kuna Eestis müüdav kütus sisaldab enamasti
lisandeid, mis on tervisele ohtlikud ning ei lase sõita nii palju, kui
võimaldaks sama kogus Soome kütust.
Eesti Triboloogia Instituudi spetsialist Raul Ernes ütles "Terevisioonis", et Eestis ja Soomes kasutatavate kütuste vahel on selge erinevus, kuna kasutatakse erinevates tehastes valmistatud kütuseid. Eestis kasutatavad kütused tarnitakse peamiselt Leedust Mažeikai tehasest, natuke ka Valgevenest ja Venemaalt. Ernes lisas, et Soomes on mootorikütus parem kui Eestis, vahendas ETV24.
Eestis müüdava kütuse puhul kasutatava tähise EURO kohta ütles Ernes, et see on tarbija petmine. "Varasem standard kohustas kasutama EUROt, praegu aga petetakse tarbijat ja näidatakse, et on justkui kasutusel varem kasutuses olnud kütus. Aga kütusemüüjad ise ütlevad, et neil ei ole nii palju raha, et nad suudaksid selle EURO sildi sealt ära kaotada. Et kui tuleb EURO, siis nad kaotavad selle ära," ütles Ernes.
Tema sõnul võib Eestis leida kvaliteetset kütust, kuid tegemist on pigem eksitusega kui firma sooviga müüda head kütust. Miinimumnormi tagamiseks kasutatakse mõningaid kemikaale, mis on ohtlikud ja mida arenenud riikides kütusekomponentidena ei tunnustata ning mida võidakse kasutada pigem sõja- või kriisiolukorras. "Eestis on selline haisev kütus, mille lõhn ei meenuta bensiinilõhna ja selles kasutatakse peamiselt tolueeni, mis on ääretult ohtlik lastele ja veel sündimata lastele, samuti on see kahjulik täiskasvanute hingamisteedele," selgitas Ernes.
Seotud lood
Bensiini hind tõusis sel nädalavahetusel
USAs uue rekordini ja ulatus keskmiselt 3,62 dollarini gallonist, pannes
inimesed paanitsema.
Neste Eesti peadirektori Indrek Kaju sõnul
pole Triboloogia Instituuti, mille spetsialist Raul Ernes sarjab Eestis
müüdavate autokütuste kvaliteeti, üldse olemas, kirjutas postimees.ee.
Tänapäeva kiirelt arenevas ärimaailmas mängib tehnoloogia tööprotsesside efektiivsuse tõstmises olulist rolli. Üks selline uuenduslik lahendus, millest lõikavad suurt kasu mitmed ettevõtted, on Directo uus laohaldussüsteemi liides WMS Direct, mis on loodud spetsiaalselt Directo kasutajatele, kes tegelevad laomajanduse, kaupade liigutamise ja tootmisega.
Enimloetud
2
Üks esikolmiku firma olnud ka kolm aastat järjest Äripäeva gasell-ettevõte.
Viimased uudised
Võitjad selguvad 2. novembril
Hetkel kuum
Kuidas tööstusettevõtet coachivalt juhtida?
„Elektrihind saab meil ainult üles minna“
Meile lisandub 1,2 miljonit täiendavat kulu igal aastal
Üks esikolmiku firma olnud ka kolm aastat järjest Äripäeva gasell-ettevõte.
Tagasi Tööstusuudised esilehele