• 02.02.08, 11:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Energia kasum võib kiiresti kahjumiks pöörduda

630 miljonit puhaskasumit üheksa kuuga - võimas tulemus. Mis elektrihinna tõusu nad veel tahavad, mõtlevad ilmselt üsna paljud elektritarbijad Eesti Energia viimaste majandustulemuste kohta.
Paraku tuleb siiski seda ettekujutust, et Eesti Energial läheb hirmus hästi, maha jahutada ning tõdeda, et see kasuminäitaja on selle ettevõtte puhul tunduvalt mitmekihilisem ja paljutähenduslikum kui mõnel tavalisel firmal, kirjutas Põhjarannik.
Aastatel 2005-2007 teenis kodumaine energeetikakontsern CO2 kvootide müügist 2,7 miljardit krooni. Edaspidi sellise rahaga enam arvestada ei saa, sest kvootide piirmäärasid on järsult vähendatud. Üle ei jää enam midagi, pigem tuleb Eesti Energial hoopis ise hakata kvoote juurde ostma, kui rahvusvahelistes vaidlustes suuremaid saastekoguseid välja kaubelda ei õnnestu. See võib majandustulemused üsna ruttu pea peale pöörata - suurest kasumist võib saada suur kahjum.
Positiivne märk on, et kvoodiäri arvestamata on Eesti Energia suutnud oma tulusid aastaga veerandi võrra kasvatada. Eelkõige tänu sellele, et hiljuti üle Soome lahe rajatud kaabli kaudu on kasvanud siinse põlevkivielektri eksport põhjamaadesse. Ent samas on teada, et elektri tootmine läheb aina kallimaks, nii kulunud seadmete remondi kui tööjõukulude suurenemise tõttu. Narva jaamad vajavad juba lähiaastatel miljardilisi investeeringuid. Küsimuste küsimus: kui kõik need kasvavad kulud kokku arvestada, kas siis oleks põlevkivielekter ikka veel konkurentsivõimeline?
Igatahes tasub Eesti Energia käekäiku jälgida enam-vähem sama tihedalt nagu ilmateadet, sest see mõjutab otseselt kogu riigi majandust ja käekäiku ning Ida-Virumaa eluolu eriti.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 17.01.25, 16:09
Kas elektriauto ja hübriidajamiga sõiduk saavad olla samas hinnaklassis?
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.

Enimloetud

1
Suur lugu
  • 13.01.25, 07:00
Põlva puidutööstus Peetri Puit laiendab tehast. “Me ei saa seista paigal, kui maailm meie ümber areneb”
Peeter Peedomaa: “Rasked ajad õpetavad, püsima jäävad vaid tõelised väärtused“
2
Uudised
  • 15.01.25, 12:23
TOP 50 | Kes on 2024. aasta suurimad maksumaksjad tööstuses?
3
Uudised
  • 17.01.25, 10:09
Lunden Foodi juht Ülo Rekkaro loobub tegevdirektori ametist. “Lootsin järeltulija leida oma majast ja leidsin”
Selgus, kes saab uueks juhiks
4
Uudised
  • 16.01.25, 07:52
Aquaphor avab Jüris tööriistade tehase
5
Uudised
  • 14.01.25, 07:57
Luubi all Eesti ja Läti maksud. Fibenoli finantsjuht näeb Lätis kolme eelist
Advokaat: Eesti kolm erinevat maksustamise mudelit viivad investorid segadusse
6
Uudised
  • 15.01.25, 08:10
Tekstiilijäätmest tehakse paneel. Sillamäele planeeritav tootmine sai pea 40 miljonit toetust
Terve maailm otsib lahendusi, kuidas vanu riideid hiigelkogustes väärindada - Eesti tegi ära

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele