Autor: Agnes Ojala • 21. september 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Rahumaa: maiasmokad saavad ka edaspidi komme Kalevi nimega

Indrek Rahumaa kinnitusel müüakse Kalevi komme ka edaspidi Kalevi kaubamärgi all, Oliver Kruuda meediafirmale selle eest eraldi tasu maksma ei hakata.

Järgneb intervjuu Alta Capitali omanikeringi kuuluva Indrek Rahumaaga.

Alta Capital Partnersile kuuluvad praegu Läti piimatööstusettevõte Rigas Piensaimnieks ja Poola magusatootja Mieszko. Ostate ASilt Kalev sellised tööstused nagu Kalev Paide Tootmine, Kalev Chocolate Factory, Kalev Jõhvi Tootmine ja Vilma. Mis riik kujuneb Kalevi kommide ja teiste värskelt ostetud tööstuste põhituruks?Alta Capital Partners investeerib vastava tööstusharu ettevõtetesse erinevates riikides. Kalevi ja teiste omandatavate ettevõtete tugevus on eelkõige koduturul ja selles osas ei ole plaanis ettevõtete strateegiat muuta. Võimalusel kasutame grupisiseseid sünergiaid ja meie juhtimiskogemust eksportmüügi suurendamiseks, kuid see ei tähenda koduturu tähtsuse vähenemist.

Oliver Kruuda on varem öelnud, et Kalevi kaubamärk jääb meediaturule sisenenud ASile Kalev, kuid kõik toiduainetööstusega seotud kaubamärgid lähevad üle Alta Capital Partnersile. Kas saaksite täpsustada, millised kaubamärgid omandate?Omandame kõik kaubamärgid, mis on seotud omandatud ettevõtete tegevusega ja Kalevi tooted jäävad kindlasti Kalevi toodeteks. Tehingu tulemusel ei loobuta ühestki praegu kasutatavast kaubamärgist. Kokkuleppel müüjaga jätkatakse Kalevi märgi kasutamist ka müüja tegevuses, kuid seda üksnes valdkondades, mis ei konkureeri müüdavate ettevõtete tegevusega. Ostetavate ettevõtete tugevate kodumaiste brändide säilitamine ja arendamine on Alta Capital Partnersi prioriteetide hulgas ja sellega arvestasime ka tehingu ettevalmistamisel.

Millise kaubamärgi all kavatsete müüa maiustusi, mis kannavad praegu Kalevi kaubamärki ning on ilmselt just seetõttu ostjatele eriti armsad?Kõigi toodete müük jätkub seniste kaubamärkide all. Spekulatsioonid Kalevi tegevuse ümbersuunamiseks teiste kaubamärkide tootmiseks on alusetud. Ühegi praegu kasutatava kaubamärgi edaspidise kasutamise eest tasu ei maksta.

Kust võtab Alta Capital Partners Kalevi tootmisettevõtete ostuks raha?Ostu finantseerimine toimub peamiselt Alta Capitali grupi omavahenditest.

Millise osa ostusummast pidite välja käima piimatööstuse eest?Kokkuleppel müüjaga seda informatsiooni ei avalikustata.

Millal võiks Kalevi magusatootmine Teie hinnangul kasumisse jõuda?Kõigi ostetavate ettevõtete konsolideeritud tulemused on positiivsed. Töötame nõrgemate segmentide tulemuste parandamise nimel ja loodame ka edaspidi positiivseid konsolideeritud tulemusi.

Kui palju oleks selleks vaja Kalev Chocolate Factory’t saneerida?Kalev Chocolate Factory on toimiv ja maksejõuline ettevõte, mis ei vaja saneerimist. Ettevõte teeb igapäevase majandustegevuse käigus ise investeeringuid toodangu kvaliteedi ja tootmise efektiivsuse parandamise nimel.

Kuidas hindate võimalust müüa Kalevi magusatootmine Fazerile?Alta Capital Partners ei plaani ostetavate ettevõtete edasimüüki ega esinda antud tehingus ühtegi kolmandat isikut.

Olete varem öelnud, et plaanite Kalevi tootmisettevõtted uuesti börsile tuua. Palun kas saaksite selle kohta pisut lisateavet jagada, mis ettevõtted ja millal nad börsile tuleks, miks börsi kasuks otsustasite.Oleme seisukohal, et börsil noteerimine on kasulik iga hästi toimiva ettevõtte läbipaistvuse ja usaldusväärtuse seisukohast ning samuti tagab laienemiseks parema juurdepääsu kapitalile. Ostetavate ettevõtete puhul on üksikasjadest veel vara rääkida, kuna ostutehingu lõpuleviimine on veel ees ja eeldab mitme eeltingimuste täitmist.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077