Rakvere lihakombinaat loodab algaval
talvehooajal müüa ligi 20% ehk 100 tonni rohkem veretooteid kui möödunud aastal,
kusjuures 60 tonni müügikasvust peaks tulema uutest toodetest.
„Rakvere on olnud aastaid Eesti veretoodete turuliider,” märkis Rakvere lihakombinaadi juhatuse esimees Olle Horm. „Verivorsti ja teiste veretoodete söömise kõrghooaeg on traditsiooniliselt jõulude ajal, kui Eestis süüakse ära enam kui pool aastasest kogusest. Lisaks veretoodetele toob Rakvere turule mitmeid talvelihasid – jõulupraad on eestimaalase jõululaua peaaegu et kohustuslik koostisosa.”
„Verivorsti populaarsuse juured on tema 5000 aastases ajaloos,” selgitas Rakvere lihakombinaadi lihatoodete juht Gunnar Obolenski. „Verivorsti sünnimaa on Kreeka. Eestisse jõudis verivorst 19. sajandi lõpul. Enne seda sõid eestlased tanguvorsti, mis on koostiselt sarnane, kuid ilma vereta.”
Rakvere lihakombinaat on Eesti suurim toiduainetööstuse ettevõte. Lisaks emaettevõttele AS Rakvere lihakombinaat kuuluvad Baltimaade suurimasse lihatööstuskontserni veel AS Ekseko, Rigas Miesnieks Lätis ja Klaipedos Maisto Mesos Produktai Leedus. Rakvere Lihakombinaadi Grupi 2005. aasta käive oli 1,48 miljardit krooni ning kasum 127,3 miljonit krooni.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Rakvere Lihakombinaadile Kuldmuna toonud
laulva sea reklaam suurendas ka ettevõtte käivet pea kolmandiku võrra.
Mullu kasumi pea kahekordistanud Rakvere
Lihakombinaat kavatseb tänavu tootmisesse investeerida üle 200 miljoni krooni
ning järgmisel aastal 2miljardilise käibeni jõuda.
„Maailm liigub elektritarbimise suunas kiiremini kui kunagi varem – küsimus pole enam selles, kas, vaid selles, kuidas me seda teeme,“ ütles ABB Eesti sagedusmuundurite tehase inseneriosakonna juht Jaanus Karu Äripäeva raadio saates „Jätkusuutlik ja roheline“. Tema hinnangul kasvab elektritarbimine aastatel 2024–2034 enam kui kümme korda kiiremini kui teised energiaallikad. Aastaks 2050 on energiatarve hinnanguliselt 85% suurem kui praegu. See kasv tuleneb suuresti sellest, et elektrit kasutatakse järjest enam fossiilkütuste asemel – nii küttes kui ka transpordis,“ tõdes ta.