Orkla Eesti juht toidutööstuse olukorrast: mahud kukuvad ja oluliselt
Tarbijate kindlustunne on Eestis aegade madalaim ning see väljendub omakorda toidutööstuse mahtude languses, rääkis Orkla Eesti juhatuse esimees Kaido Kaare.
Tarbijate kindlustundele on enim mõju avaldanud Kaare sõnul hinnatõus. Inimestel on vähem raha toidukorvi jaoks ja ühtlasi on tarbijad hakanud korrigeerima oma ostuotsuseid.
Orkla Eesti Põltsamaa tehas võttis koostöös Tetra Pakiga esimese Eesti toidutootjana mahlapakenditel kasutusele korgid, mis jäävad ka avamise järel pakendi külge. Muudatuse eesmärk on vähendada plastikkorkide sattumist loodusesse.
Väga tõenäoliselt mõjutab alanud toormete hinnaralli toiduhindu nii sügisel kui ka 2023. aastal, kirjutab toidutööstusettevõtte Orkla Eesti juhatuse esimees Kaido Kaare vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.