Samm plastidirektiivi poole: Põltsamaa mahlapakendite korgid enam plehku ei pane
Orkla Eesti Põltsamaa tehas võttis koostöös Tetra Pakiga esimese Eesti toidutootjana mahlapakenditel kasutusele korgid, mis jäävad ka avamise järel pakendi külge. Muudatuse eesmärk on vähendada plastikkorkide sattumist loodusesse.
Juba 2024. aasta juuliks peavad kõik Euroopa toidu- ja joogitootjad tagama, et korgid jääksid pärast avamist pakendi külge.
Foto: Orkla Eesti
Eurodirektiivi kohaselt peavad samasuguse keskkonnasõbraliku pakendilahenduse 2024. aasta juuliks ellu viima kõik Euroopas tegutsevad toidu- ja joogitootjad, kelle sortimendist leiab plastist joogi- või toidupakendeid.
Joogitootjad peavad ühekordse plasti direktiivist tulenevalt jõudma lahenduseni, mis võimaldaks juba 2024. aasta suvest müüa karastusjooke nii, et kork oleks püsivalt pudeli küljes. Tootjate sõnul võib see keskkonnale kasu asemel kahju tuua, sest materjalikulu kasvab.
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.