Ventilatsiooniseadmete tootja ETS Nordi jaoks ei ole tarneahel kuluallikas, vaid strateegiline kasvuplatvorm ja müügi tugevaim liitlane, selgus ettevõtte juhtide vestlusringist maikuisel Pärnu tarveahelakonverentsil.

- Ventsilatsioonitarvikute tootja ETS Nord juhtide vestlusring. Vasakult: arutelu juht ja Empowermenti juhtimistreener Toomas Soosaar, ETS Nordi digiökosüsteemi juht Ott Ringo, grupi operatsioonide juht Amor Sinivee ja juhatuse esimees Urmas Hiie.
- Foto: Raul Mee
ETS Nord tähistab tänavu oma 27. tegevusaastat. „Me asutasime selle ettevõtte kolmekesi. Täna on meid 450 ja toodame igas kuus üle tuhande tonni terast. Meilt tuleb turule iga päev viis kilomeetrit torustikku,“ ütleb juhatuse esimees ja asutaja
Urmas Hiie. Kui ettevõte loodi, oli eesmärgiks parandada Eesti sisekliimat. Täna varustab ETS Nord ventilatsioonilahendustega kogu Põhja-Euroopat ning on üks ala turuliidreid.
„Kui te siin saalis hingate, siis see õhk tuleb läbi meie toodetud torude,“ ütleb Hiie muigega. Kuid selle taga on süsteemne kasv ja teadlik töö – tarneahelast digitaliseerimiseni.
Tarneahel kui strateegiline müügivahend
„Müük on meeskonna osa, kes annab lubadusi. Tarneahel on meeskonna osa, kes need lubadused täidab,“ sõnastab Urmas Hiie ettevõtte lähenemise. Ta rõhutab, et Eesti tööstus ei saa endale lubada ameerikalikku stiili, kus lubadus ei tähenda midagi: „Kui tahad pikaajaliselt äri teha, pead lubadused ära täitma.“
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
„Nende ridade kirjutamise ajal istun ma ühe Dubai pilvelõhkuja 48. korrusel …“
Pole vaja kuulata teiste hädaldamist, vaid keskenduda oma meeskonnaga uue väärtuse loomisele, kirjutab ventilatsioonifirma ETS Nord juhatuse esimees, aasta töösturi ja aasta ettevõtja nominent Urmas Hiie vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tänavu esitati Eesti parima juhi konkursile 104 erinevat tippjuhti pea kõikidest ärivaldkondadest. 21 neist juhivad energeetika- või tööstussektori ettevõtteid.
“Meid on soovinud ära osta paljud ettevõtted”
Hispaania ventilatsioonitoodete tootja Soler & Palau ostis 20% Eesti ventilatsioonilahenduste tootjast ETS NORD, kuid lähiaastatel on globaalsel suurtegijal plaanis saada Eesti tööstusettevõtte enamusosanikuks.
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.