Statistikaameti andmetel kasvasid töötleva tööstuse tootmismahud oktoobris võrreldes aastatagusega 0,8 protsenti ja kolmanda kvartali keskmisega 3 protsenti. Mahud kasvasid kolmandat kuud järjest.

- Paremini läheb toiduainetööstusel, kus aastakasv on 6,3 protsenti ja mahud on väga sarnased sellele, mis nad olid eelmistel tipuaegadel, hindab olukorda Luminori peaökonomist Lenno Uusküla.
- Foto: Andras Kralla
Kasv on küllalt laiapõhjaline, kirjutab tööstuse tulemusi kommenteerides Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi majandusanalüütik Karel Lember. Viieteistkümnes töötleva tööstuse allharus toodangu maht kavas ja kümnes langes. Suurim oli kasv transpordivahendite tootmises, kus mahud kasvasid aastaga 59 protsenti. Metalli ja masinatööstusele oli oktoober läbivalt küllaltki edukas kuu. Suurematest sektoritest kukkus toodangumaht keemiatööstuses (9,8 protsenti) ja puidutööstuses (4,1 protsenti). Kuigi puidutööstuses mahud langesid, siis hinnatõus kompenseeris selle ja müük rahalises arvestuses kasvas aastaga kümnendiku võrra.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Statistikaameti andmetel tootsid tööstusettevõtted 2024. aasta oktoobris püsivhindades sama palju kui mullu samal ajal. Tööstuse kolmest sektorist kasvas toodang töötlevas tööstuses 0,8%, kuid kahanes mäetööstuses 2,8% ja energeetikas 7,4%.
Täna ilmununud Statistikaameti andmed näitavad, et Eesti majandus oli ka kolmandas kvartalis väikeses languses. Samas näevad teemat kommenteerinud majandusanalüütikud ka positiivseid märk.
Eesti tööstustoodang on nii võrdluses 2021. aasta keskmise kui ka eelmise aasta suve lõpuga masendavas seisus, ühtlasi tükk maad hullemas kui Euroopas üldisemalt, selgub värskest statistikast.
Majanduses valitsev ebakindlus sunnib paljusid ettevõtteid investeerimisplaane edasi lükkama, kuid sageli toovad just keerulistel aegadel tehtud nutikad otsused edu hetkel, kui turg taas kasvama asub. Õige hetke tabamiseks tuleb firma tegemistesse sügavam pilk heita, plaanid selgelt paika sättida ning õigel ajal õiged sammud astuda. Kuidas see täpsemalt käib ja kes ütleb, millal on just sinu äri jaoks see kõige õigem aeg?