Suur Soome laevatehas on ohus, kuid Eesti ettevõtted sellest suurt kahju ei saa
Saksamaal ja Soomes Turus tegutsev Saksa Meyeri perele kuuluvad laevatehased on suurtes raskustes, kiirelt oleks ettevõttel vaja vähemalt 400 miljonit eurot lisaraha. Laevatehas annab Soomes tööd ligikaudu kümnele tuhandele inimesele.
Eesti Merendusklastri juhatuse liige Argo Sildvee.
Foto: Rene Lutterus
Soome ajakirjandus on Mayeri raskustest kirjutanud viimastel nädalatel üsna aktiivselt. Pole ka ime, sest lisaks töökohtadele annab laevatehas riigile suurt tulu – Helsinki Sanomat andmetel jääb iga ristluslaeva miljardi euro väärtuse kohta Soome umbes 600 miljonit.
Eesti Meretööstuse Liidu (MERLI) arendusnõunik Anni Hartikainen valiti meretööstuse rahvusvahelise esindusorganisatsiooni ICOMIA (International Council of Marine Industry Associations) juhatuse liikmeks.
Eesti merendusklaster Estonian Marine and Manufacturing Initiative (EMI) on viimastel aastatel suutnud edukalt suurendada oma ekspordivõimekust, luues tihedaid rahvusvahelisi sidemeid ja innovatiivseid lahendusi. Konverentsil Industry 5.0 rääkis pikaajalise laevaehituskogemusega EMI juht Argo Sildvee klastri arengust ja edulugudest ekspordi suurendamisel.
igus kui tuntud masinaehituslike komponentide tarnija on jõudsalt edasi arendanud võimekust robotlahenduste osas. Lineaarrobotite puhul pakutakse reeglina standardlahendusi, milleks on käigupikkused mõõtudes 2000 x 2000 x 1000 mm. Kuid siis esitas huvitava väljakutse ettevõte Metaprint, kes vajas rätsepalahendust tööalaga 4700 x 2600 x 900 mm.