Suurtele autotööstustele allhankeid tegeva Mistra-Autexi logistika- ja ostuosakonna juhataja Mihkel Ratt tunnistas ostujuhtimise aastakonverentsil, et kui pärast sõda toorainete hinnad Euroopas hüppeliselt tõusid, võeti kurss Aasia turule.
- Mistra-Autexi logistika- ja ostuosakonna juhataja Mihkel Ratt. Foto: Marko Mummm
Nüüd on hinnad taas Euroopas normaliseerunud, kuid Aasia turule raja sisse tallamist jätkatakse. „See annab meile tulevikus võimaluse igal ajahetkel vastavalt globaalsele olukorrale oma tarneahel ümber lülitada," rääkis Mihkel Ratt ettekandes. Ta lisas, et autotööstusele allhangete tegemine on hea ja stabiilne äri, kuid ainult seni kuni pole kriise. Kui need tekivad, muutub elu hetkega väga keeruliseks.
Seotud lood
Euroopa autotootjate aktsiatest on üllatuslikult saanud kestva koroonapandeemia võitjad, sest inimesed vaatavad aina enam autotranspordi poole, kirjutab Bloomberg. Nõudluse taastumist näeb ka autotööstusele allhanget tegev Eesti ettevõte Mistra-Autex AS.
Priit Tamm tunneb ilmselgelt uhkust, et töötab autotööstuses – ehkki Raasikul asuv Mistra-Autex toodab autovaipu, ei nimeta ta ettevõtet tekstiili-, vaid autotööstusettevõtteks.
Euroopa Liidus on peagi jõustumas eFTI määrus, mis toob kaasa olulise muudatuse veodokumentide maailmas – tööstusettevõtetel kui veo tellijatel on nüüdsest selge õigus nõuda digitaalsete veodokumentide kasutamist. See õigus on eriti oluline, kuna just tööstusettevõtted on need, kes veoteenust tellivad ja selle eest maksavad.