Metallitööstuse uueks trendiks on kujunemas kogu väärtusahela automatiseerimine ja digitaliseerimine. Kogenud juhtimiskonsultant ja lektor ning EASi digitaliseerimise meistriklassi mentor Andro Kullerkupp selgitab, mis on selle arengu taga ja kuidas on digilahendused muutnud metallisektori tööd.
Kui varasemalt toimus digitaliseerimine metallisektori ettevõttes kindlates töölõikudes, näiteks kliendi- ja laohalduses või tootmises, siis viimasel ajal on Kullerkupu sõnul hakatud kasutusele võtma kogu väärtusahelat läbivaid digilahendusi. „Teisisõnu on klient see, kes koostab tellimuse, annab töökäsu tootmisesse ning määrab tarneaja. Ettevõtte jaoks on eesmärk muuta andmete haldamist efektiivsemaks ning seeläbi parandada tootlikkust ja tõsta oma konkurentsivõimet,“ selgitas ekspert.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Digitaliseerimine on parandanud ettevõtte tulemuslikkust, kuid seejuures on tulnud maksta ka kooliraha, tunnistasid Plaat Detaili tegevjuht Karmo Lomp ja ettevõtte arendus- ja finantsjuht Annika Valksaare.
Tänu digitaliseerimisele kasutab Eesti vanim jäätisetootja Premia Tallinna Külmhoone optimeeritud viisil nii elektrit, vett kui toorainet ning suudab tootmist paindlikult ümber opereerida, kui mõni toode müüb paremini, kui arvati.
Tänapäevane tootmisprotsesside planeerimine nõuab tõhusust – täpsust ja kiirust, mida ei ole võimalik saavutada ilma operatiivsete reaalaja andmeteta. See teema tõusis teravalt esile Covidi ajal, kui tarneahelad olid tugevalt häiritud, ning on jätkuvalt väga oluline, sest rahvusvaheline ärikeskkond on endiselt volatiilne.