Paul Valliveere: kuidas saab väikeettevõte toota Hiinas Eesti kaupa
„Ma ei ole eluski Hiinas käinud,“ rääkis Paul Valliveere Pärnu Tarneahelakonverentsil. Ometigi toodetakse Eesti kingabrändi Uncle Paul Shoes tooteid Hiinas ja turustatakse Eestis.
Väikeettevõtte Uncle Pauls Shoes juht ja looja Paul Valliveere toodab kingi Hiinas, kus ta pole kordagi ise käinud.
Foto: Raul Mee
Nooruses oli Paul Valliveere edukas sõudesportlane, kuid 1990. aastatel jõudis sportlaskarjäär lõpule ja tuli leida uus tegevusala. Valliveere valik langes ettevõtlusele.
Pänu Tarneahelakonverentsil jagas kerisetootja HUUM tegevjuht Tuuli Tolmats-Aia kogemusi kriiside ajal tarneahela juhtimisest. „Meil ei olnud keerulistel aegadel ühtegi tarneprobleemi,“ rõhutas Tolmats-Aia.
Arvestades kui palju on ühel klassikalisel tootmisettevõttel ressursse materjali all kinni ning kui oluline on toimiv logistika, peab tarnalejuht olema kaasatud ettevõtte kõikidesse otsustesse tippjuhtkonna tasandil, rääkis Pärnu Tarneahelakonverentsil pikaajaline tarneahelajuht Oliver Kotkas ning tõi välja nii mõnedki omapoolsed soovitused.
Majanduses valitsev ebakindlus sunnib paljusid ettevõtteid investeerimisplaane edasi lükkama, kuid sageli toovad just keerulistel aegadel tehtud nutikad otsused edu hetkel, kui turg taas kasvama asub. Õige hetke tabamiseks tuleb firma tegemistesse sügavam pilk heita, plaanid selgelt paika sättida ning õigel ajal õiged sammud astuda. Kuidas see täpsemalt käib ja kes ütleb, millal on just sinu äri jaoks see kõige õigem aeg?