Paul Valliveere: kuidas saab väikeettevõte toota Hiinas Eesti kaupa
„Ma ei ole eluski Hiinas käinud,“ rääkis Paul Valliveere Pärnu Tarneahelakonverentsil. Ometigi toodetakse Eesti kingabrändi Uncle Paul Shoes tooteid Hiinas ja turustatakse Eestis.
Väikeettevõtte Uncle Pauls Shoes juht ja looja Paul Valliveere toodab kingi Hiinas, kus ta pole kordagi ise käinud.
Foto: Raul Mee
Nooruses oli Paul Valliveere edukas sõudesportlane, kuid 1990. aastatel jõudis sportlaskarjäär lõpule ja tuli leida uus tegevusala. Valliveere valik langes ettevõtlusele.
Pänu Tarneahelakonverentsil jagas kerisetootja HUUM tegevjuht Tuuli Tolmats-Aia kogemusi kriiside ajal tarneahela juhtimisest. „Meil ei olnud keerulistel aegadel ühtegi tarneprobleemi,“ rõhutas Tolmats-Aia.
Arvestades kui palju on ühel klassikalisel tootmisettevõttel ressursse materjali all kinni ning kui oluline on toimiv logistika, peab tarnalejuht olema kaasatud ettevõtte kõikidesse otsustesse tippjuhtkonna tasandil, rääkis Pärnu Tarneahelakonverentsil pikaajaline tarneahelajuht Oliver Kotkas ning tõi välja nii mõnedki omapoolsed soovitused.
Eesti tööstusettevõtted otsivad tööd ja tellimusi, kuid paljud teevad seda valest kohast – kontorist. Tegelikkuses on üks osa järjepidevast müügistrateegiast erialamessidel osalemine, sest see hoiab ettevõtte konkurentsis ja usaldusväärsena.