Tarbijat ootab käibemaksu tõstmise korral just odavamates tootegruppides karm hinnašokk, ütles Nõo Lihatööstuse tegevjuht Ragnar Loova.
- Ragnar Loova Foto: Toomas Kelt
„Riigi kava käibemaksu tõsta lööb kõige valusamalt just hinnatundlikumat toiduostjat ja seda arvatust palju ulatuslikumalt, sest letihindu tabab täiendavalt ka ümardamine,“ kommenteeris Loova. „Kahtlen sügavalt, et poeketid loobuvad senisest hinnastamise ülesehitusest ning võtavad kasutusele näiteks kütuse n-ö postihinna loogika, kus kuvatakse võimalikult täpne letihind koguni kolme komakohaga. See tähendab, et just odavamate tootegruppide tegelik hind kujuneb käibemaksu tõusu ja täiendava ümardamise tõttu hirmutavaks ning tarbijat ootab märkimisväärne hinnašokk.“
Seotud lood
Sealiha hind on hetkel tavapärasest tasemest vähemalt 40% kõrgem ja kevadkuud toovad sellele lisa.
Kodumaine tarbija on muutunud hinnatundlikuks, nendib Nõo Lihatööstuse nõukogu esimees Simmo Kruustük vastuses Tööstusuudiste arvamusliidrite küsitlusele. Lähitulevikuks ennustab Kruustük lihatööstuste jätkuvat konsolideerumist, mis algas juba eelmisel aastal.
ESG juhtimine on vajalik nii suurettevõtetele kui ka väikese ja keskmise suurusega ettevõtetele. ESG eesmärke, strateegiaid, arengut ja raporteid küsivad partnerid, kliendid, pangad ja regulaatorid. Kuidas ESG abil oma riske ja võimalusi leida?