Autor: Allan Rajavee • 18. aprill 2022

Ukraina sõda tõi Euroopa autotööstustele ka pisut leevendust

Kuigi sõda Ukrainas on ajanud inflatsioonimäära koos kõigi hindadega lakke, leevendasid Lääne kehtestatud sanktsioonid mullu autotööstuses alanud kiibikriisi, kuna varem Venemaale läinud ligikaudu miljon mikrokiipi jääb nüüd Euroopa autotööstustele.
AMTELi tegevjuht Arno Sillat tõdes, et kuigi tarneahelate probleemid jätkuvad ja inflatsioonikordaja kergitab autohindasid, siis meeletut hinnatõusu praegu oodata pole.
Autor: LIIS TREIMANN

Nüüd aga peavad autotööstused metalle, nagu näiteks koobalt, hankima Aafrikast. „Venemaa oli kindlasti nii-öelda õiglasema kaubandusega tarnija kui mõni Aafrika riik, kus metallikaevandustes kasutatakse lapstööjõudu,“ nentis Sillat. Euroopa Liidu kaubandusstandarditele vastava kaevandaja toodang maksab aga Sillati sõnul kindlasti rohkem.

Üldiselt aga märkis Nõmmik, et uute sõiduautode nõudlus on püsinud. „Eks kevad on autoturul selline aeg, kus soojuse ja päikesega kaasneb ka rohkem emotsioonioste,“ sõnas Nõmmik, kes sellegipoolest märkis, et pärast Ukraina sõja algust tõmbasid inimesed ostudega natuke tagasi, kuid nüüd on tehingute aktiivsus taastunud.

Pikemalt saab lugeda Äripäevast.

Jaga lugu
Toostusuudised.ee toetajad:
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077