Järgmisel aastal peaks palgakasv mõnevõrra rahunema, kuna majanduskasv aeglustub ja nõudlus täiendava tööjõu järele eelkõige eksportivates harudes väheneb, ütles Swedbanki vanemökonomist Liis Elmik.
Statistikaameti andmetel tõusis keskmine brutokuupalk kolmandas kvartalis aastaga üle 8 protsendi. Maksu- ja Tolliameti andmed näitasid isegi kiiremat, 10-protsendilist palgakasvu.
"Järgmisel aastal peaks palgakasv mõnevõrra rahunema, kuna majanduskasv aeglustub ja nõudlus täiendava tööjõu järele eelkõige eksportivates harudes väheneb. Töötukassa numbrid viitavad juba tööpuuduse suurenemisele. Keskmise brutopalga kasv peaks järgmisel aastal ulatuma 6,5 protsendini ja ülejärgmisel aastal 5,5 protsendini," ütles Swedbanki vanemökonomist Liis Elmik pressiteate vahenduse.
Elmik lisas, et kuna käibe kasv aeglustub järgmisel aastal ilmselt palgakasvust kiiremini, läheb ettevõtjatel elu keerulisemaks. "Küsitlused näitavad, et ettevõtjate ootused tuleviku suhtes on pessimistlikumaks muutunud. Tööstus- ja ehitusettevõtted plaanivad töötajate arvu järgmise kolme kuu jooksul vähendada," märkis ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Viimase aasta jooksul on riigile kuuluvates ametiasutustes palgakasv erasektori omast oluliselt kiirem olnud. Nii hariduses, tervishoius kui avalikus halduses on töötasud sellel aastal tõusnud üle 10 protsendi. Erasektoris, mis on väliskonkurentsile otseselt avatud, ei ole lihtsalt võimalik palku nii kiiresti tõsta. Keskmine palk alanes kolmandas kvartalis energeetikas, kus tootmismaht on odavama impordi tõttu oluliselt alanenud.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Käesoleva aasta kolmandas kvartalis kerkis tööstussektori keskmine brutopalk 9 protsenti 1345 euroni, aasta tagasi oli tööstuse keskmine palk 1234 eurot, teatas statistikaamet.
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.