Pühaste pruulikoda kaasab ühisrahastusest 150 000 eurot

Pühaste Pruulikoja meeskond  Foto: Pühaste Pruulikoda

Praeguseks 23 riiki käsitööõlut eksportiv Pühaste pruulikoda käivitas Fundwise’i keskkonnas ühisrahastuskampaania.

Väikeõlletootja soovib investoritelt kaasata vähemalt 150 000 eurot selleks, et kasvatada tootmisvõimekust, pakkuda oma toodangut ökonoomsemas ja kvaliteetsemas purgis ning täiendada sortimenti ka alkoholivabade jookidega. Kui praegu läheb ekspordiks 60 protsendi toodangust siis järgmisel aastal plaanib Pühaste eksportida juba 80 protsenti oma toodangust, teatas ettevõte.

Pühaste pruulikoja tegevjuhi Üllar Kaljuranna sõnul on käsitööõlled maailmas endiselt tõusev trend ning uue tehnika soetamine on vajalik selleks, et hammustada rammusam tükk kasvavast turust. „Ekspordi kasvatamiseks on tarvis hankida automaatne purke pakendav villimisliin, separaator-tsentrifuug, mis aitaks tõsta tootmismahtu ning lisaks ka alkoholivabade õllede pruulimiseks vajalikud seadmed,“ ütles Kaljurand, kelle sõnul on tarbija huvi alkoholivabade jookide osas kiiresti kasvamas.

Purgiõlu on tootja sõnul maailmas üha populaarsem nii oma väiksema ökoloogilise jalajälje kui ka õlle paremate maitseomaduste tõttu. „Käsitööõlle tarbija on teadlik tarbija, kes oskab hinnata nii maitset kui ka oma tarbimisharjumuste tagajärge keskkonnale. Joogi maitse seisukohast tagab purk parema hapnikubarjääri ning kaitse UV-kiirguse eest. Samas on purk kergem - vähem massi, mida transportida ning lisaks leiab suurem osa alumiiniumpakenditest ka taaskasutust,“ selgitas Kaljurand. Juba täna küsivad Pühaste edasimüüjad Venemaal, Hispaanias ja Inglismaal üha sagedamini purki villitud toodete järele – sarnased signaalid tulevad ka Saksamaalt, Portugalist ja Kanadast.

Viie aastaga on väike Pühaste kasvatanud globaalse haardega partnerite võrgustikku ning koostööd tehakse pruulikodadega Norrast, Venemaalt, Hollandist, Taanist, USA-st, UK-st, Šveitsist, Soomest, Rootsist ja Hispaaniast. „B2B välispartnerite teenindamine ning leidmine on kindlasti jätkuvalt meie ärilises fookuses. Samamoodi oleme üles ehitanud toormelepingud juhtivate tarnijatega, mis omakorda tagab meile püsiva kvaliteedi ning stabiilsed toorainehinnad,“ ütles Kaljurand. Uut turgu otsib Pühaste eeskätt Jaapanist, USA-st, Lõuna-Koreast ja Hiinast.

Alkoholivabade õllede tarbimise kasvav trend pole enam uudis - Global Market Insights uuringu põhjal kasvab nende turuosa järgmise 6 aasta jooksul iga-aastaselt 7 protsenti. „Kui saavutame võimekuse toota lisaks õllele ka kalja ning linnase- ja muul toormel baseeruvaid naturaalseid limonaade ja karastusjooke siis on potentsiaal ettearvamatu kuna avab meile ka sellised turud nagu Malaisia, Indoneesia ning terve Araabia poolsaare,“ on Kaljurand alkoholivabade jookide turupotentsiaalis veendunud.

Jaga lugu:
TÖÖSTUSUUDISTE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad tööstusuudised igal nädalal enda postkasti.

Tööstusuudised.ee toetajad:

Harro Puusild
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Hedi Meigas
Hedi MeigasSündmusedTel: 5384 5159
Rain Jüristo
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077