Eestis vastloodud lennundusklaster loodab koondada lennundusega seotud ettevõtteid ning meelitada siia suuri investeeringuid.

- Magnetic MRO juht Risto Mäeots.
- Foto: Raul Mee
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuselt küsis klaster 600 000 eurot toetust. Samas nentisid kolmapäeval Tallinna lennujaama kogunenud klastri liikmed, et valdkondlik liit oleks loodud selletagi. Klastri eesmärk saab olema nii Eesti tutvustamine kui ka valdkonna üldisem kasvatamine: aastaks 2023 võiks lennunduse osakaal SKPst tõusta praeguselt 3 protsendilt 5protsendini.
Klastri üks liige, lennukihooldusfirma Magnetic MRO juht Risto Mäeots loodab, et ehk õnnestub tulevikus Eesti ettevõtetel osaleda ka suurtes lennuhangetes, mis seni mööda on läinud. Näiteks avati Poolas hiljaaegu lennukimootorite hooldusbaas, Airbusi komposiitmaterjalidest lennukidetailide tehas pandi püsti aga Taanis. Kummalgi hankel Eesti ei osalenud. "Hankes osalemine ja kaotamine on mõistetav. Aga see, et me isegi ei teadnud selle hanke toimumisest, on juba kriminaalne," ütles ta. 
Tehas Eestisse
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kas klaster võiks olla piisavalt võimekas, et siiagi mõni tehas meelitada? „See on täiesti tehtav, Euroopa mastaabis on olnud mitu tootjate hanget, kus me pole riigina osalenud,“ viitas Mäeots, et nüüd võiksid asjad muutuma hakata. Klastri ülesanne on tõmmata tootjate tähelepanu Eesti turule, näiteks selgitada, missuguseid võimalusi siin suurfirmadele pakutakse.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Muuga tööstuspark, mis asub Eesti suurima kaubasadama territooriumil, hõlmab 76 hektarit. Sadamasisene asukoht on atraktiivne nii Eesti kui ka väliskapitalil põhinevatele tootmisettevõtetele ning annab võimaluse vähendada transpordikulusid. Enamik krunte on juba kaetud eelkokkulepete või kavandatavate investeeringutega, kuid kahele viimasele vabadest kinnistutest ootab Tallinna Sadam pakkumisi avaliku konkursi korras hiljemalt novembri lõpuks.