“See on kõigi teiste osalejate suhtes ebaõiglane,” oli Toftani saeveskite juhi Martin Arula arvamus selle kohta, et RMK tahab Tartusse kavandatava hiiglasliku tselluloositehasega pika puidulepingu sõlmida.

- Margus Kohava ja Aadu Polli. Foto: Andras Kralla
RMK ja Tartusse kavandatava tselluloositehase Estfor Investi vahel on plaanis sõlmida pikaajaline tarneleping, mida kriitikute ja konkurentide sõnul võib pidada miljonitesse ulatuvaks kingituseks ning keelatud riigiabiks, kirjutab Äripäev.
Ühiste kavatsuste protokolli alusel plaanitava lepingu maht on ligikaudu 300 miljonit eurot ehk 20 miljonit eurot aastas. 2020. aastasse plaanitav kuni pool miljonit tihumeetrit toorainet tagav leping sõlmitakse selleks puhuks kuulutatud enampakkumise võitjaga ja tegemist on olulise tarnekindlusega, mille taolist turul tavatingimustel ei leia.
"RMK-l isegi ole seaduslikku alust sellist lepingut sõlmida. See on kõigi teiste puiduturul osalejate suhtes ebaõiglane, kes on arvestanud ühetaolise majanduskeskkonnaga. Kogu kokkulepe on läbipaistmatu ning riigile kuuluvat ressurssi peaks müüma avatult oksjonitel, mitte toetama sellega ainult üht kindlat projekti," rääkis Toftani saeveskite juhi Martin Arula.
Graanul Investi juht Raul Kirjaneni sõnul on tegemist lihtsalt optsioonilepinguga, kus pikki tähtaegu ja praegust defitsiitset puiduturgu arvestades peaks lepingut ennast hindama kümnete miljonite eurode tasemel.
Riik pakub tselluloositehasele ainulaadset tarnekindlust
Seda, kui oluline on leping tehase kavandajatele, möönis ka Estfor Investi juhatuse liige Margus Kohava kolmapäeval korraldatud pressikonverentsil. Ettevõte otsib projektipõhist investeeringut, mis tähendab, et kindlad tarnelepingud on üks põhilistest alustest, mille alusel võib üldse pankadelt tehase rajamiseks laenu saada. Lisaks RMK võimalikule lepingule on praegu Estforil välja pakkuda vaid osanike saeveskitest ülejääv puiduhake.
Autor: Kristjan Pruul, Äripäev
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui seni on elektriautod olnud märgatavalt kallimad kui hübriidajamiga sõidukid, siis Opel seab uue standardi, tuues turule uue Frontera, kus nende kahe ajamitüübi hinnavahe on minimaalne. Kas see tähendab, et elektriauto valimine on nüüd lihtsam kui kunagi varem?