• ST
  • 04.12.17, 08:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Arusaam tarneahelast Radiuse näitel

Radiuse jaoks algab tarneahel toormaterjalist. Kõigepealt selgitatakse välja kliendi vajadus – mille jaoks materjali kasutatakse, ehk kuhu toodetav detail on mõeldud. Tuleb selgeks teha, kas materjal leiab kasutust tööstuses või on see mõeldud muuks otstarbeks. Reeglina teab klient juba ise, mille tarbeks tal antud osa vaja on. Kui materjali valikul tekibki küsimus, on ettevõtte kogenud töötajad valmis igakülgselt nõustama.
Radius Maschining OÜ ostujuht Erko Luhaäär.
  • Radius Maschining OÜ ostujuht Erko Luhaäär.
Toormaterjali valides püütakse lähtuda parimast hinna ja kvaliteedi suhtest. Kindlasti tuleb jälgida tõsiasja, et enamik meie pinke on tundlikud tolerantside suhtes, mistõttu iga tootja materjal ei sobigi meie pingipargile. Parima variandi leidmiseks otsime võimalikke partnereid, kes on paindlikud nii materjali ladustamisel kui ka hinna läbirääkimistel.
Samuti mängib rolli materjali saadavus. Kui üldiselt on meil tellimuste maht kahest nädalast pooleteise kuuni, vastavalt pingi spetsiifikale, oleme materjale tellides täpsed. Arvesse tuleb võtta nii transporti otse tarnijalt, tööle kuluvat aega kui ka kliendi esitatud tähtaega. Seega ei saa pakkujat valides n-ö huupi panna, sest sellega kaotame väärtuslikku aega.
Mis on mis
Radius Machining OÜ
CNC-masintöötleja, klientideks autotööstus, kosmosetööstus, mööblitööstus, energiasektor,tööstuslike köökide tootjad, meditsiinitehnika, klaasitööstus, seadmete tootjad.Asutatud 2005. aastal.Omanikud Veljo Konnimois ja Andrei VeršininJuhatuse esimees Veljo KonnimoisKäive 2015. aastal 2,8 mln eurot, 2016. aastal 3,3 mln eurot.2017 ootame käivet 3,8 miljonit.Töötajaid 55
Toormaterjali saabumisega meie tehasesse algab tarneahela oluline etapp. Kontrollitakse materjali vastavust üldistele tolerantsidele. Edasi liigub materjal järgnevasse töökeskusesse, mis on eelnevalt planeeritud, ning toorainest saavad kõrge täpsusega detailid. Iga detail läbib mitu protsessi. Vastavalt keerukusele valitakse detailide tootmiseks sobiv pink. Seejärel valmistatakse detail vastavalt kliendi antud joonistele. Samuti läbivad kõik detailid lukksepatööd, puhastamise ning lõppfaasis kvaliteedikontrolli. Siinkohal mainin ära, et Radius Machining lähtub ISO 9001 ning 14001 standarditest.
Üks tähtsamaid aspekte meie ettevõtte jaoks on tarnekindlus ehk OTD (on-time-delivery). Viimaste aastatega oleme suutnud selle viia keskmiselt 98%-le. Ülejäänud 2% tuleneb materjali hilinemisest või pinkide ootamatutest riketest.
Sobiva leidmisel tuleb organiseerida transport. Ka siin tuleb mängu paindlikkus – reeglina korraldab materjali transpordi materjali tarnija ise. Alates tellimusest, kuni kauba kätte saamiseni võib minna kolm nädalat kuni poolteist kuud, millest 75% on transpordile kuluv aeg. Aeg- ajalt tuleb aga ette ka  ootamatusi ning sel juhul kasutame püsiklientide puhul võimalusena puhverladu. See tähendab, et hoiustame valmis toodetud detaile enda laos. Nimetatud lao suur pluss on, et tekib mõlemale poolele soodne situatsioon – meie saame suuremas koguses toota, mille tõttu saame pakkuda kliendile parimat hinda ning vastavalt asukohale pakkuda kiireid transpordi lahendusi.
Puhverladu peavad ka meie tarnijad. See eeldab kindlalt reglementeeritud lepinguid meie ning kliendi vahel, kus suudame tarnijale tagada vahemiku, mil kauba välja ostame. Meie jaoks tähendab see, et vajalik materjal on alati päeva või kahe kaugusel ning suudame suurema koguse puhul välja kaubelda sõbralikuma hinna. Meie kliendi jaoks tähendab see omakorda, et kiire vajaduse tekkimisel reageerime aegsasti. Nii leitakse lahendus ka kõige kriitilisemas olukorras.
Viimaste leidmisel kasutame juba väljakujunenud partnereid. Kuna meie ärimaastikul sõltub transpordi sujuvusest palju, lähtume aja jooksul kujunenud usaldusest. Tallinna sisestel vedudel või selle lähiümbruses kasutame logistikapartnerit, kes igapäevaselt kaupa kohale viib. See tagab kiire ning vahetu ühenduse meie ettevõtete vahel. Paraku on nii, et transpordiga kaotatud aega tagasi ei tee. Äärmuslikematel juhtudel oleme detailid organiseerinud ka ise kliendile – näiteks võttis meie sekretär ette tee Kesk-Soome, et vajalik kaup planeeritud ajaks sihtkohta jõuaks.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.10.24, 15:36
Better World – RS veebipoe keskkonnasäästlikud valikud
Me kõik tahame anda oma panuse keskkonna heaks, kuid seda pole alati lihtne teha. Ühe suurema elektroonika ja tööriistade edasimüüja, RS’i Better World tootevalik on aga mõeldud just selleks, et oleks kergem teha keskkonnasõbralikke ja usaldusväärseid otsuseid, mis on paremad inimestele, planeedile ja teie ettevõttele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele