Kümnetesse riikidesse eksportiv puidu termotöötleja Thermory kasutas esimesel turul Soomes aastaid vale strateegiat, mida üritab nüüd mujal vältida.
- Urmo Ilves. Foto: Andras Kralla
Paarkümmend aastat tagasi hakkas
Thermory, endise nimega Brenstol, müüma Soome saunamaterjale. Aastal 2001 alustas Thermory termotöötlusega, praeguseks valmistab firma termotöödeldud terrassi-, voodri- ja põrandalaudu.
Thermory on siirdunud nüüdseks eksootilisematesse riikidesse, näiteks Iraani, Lõuna-Aafrikasse, Tšiilisse ja Malaisiasse, kuid uutel turgudel üritab ettevõtte juhi
Urmo Ilvese sõnul vältida vigu, millele ettevõte pani punkti alles mõned aastad tagasi, selgus Äripäeva raadio saatest Ettevõtte Edulugu.
Soome on Thermory suuremaid turge. Samas nendib Ilves, et osade toodete kasumlikkusega, mida Soomes müüvad, ei ole nad rahul.
„Ja ei saa öelda, et oleme turul kallid. Ei ole. Hea meelega tõstaksime toodete hinda, aga ei saa seda teha. Konkurents on nii suur,“ rääkis Ilves ja tõi vigadest esile just Soomes kogetu, kus pikalt müüdi läbi vahendajate ja kaubamärgile rõhumata. Viimased kümme aastat ei ole kaubandusvõrkudele toodete müümiseks Thermory vahendajaid kasutanud, täpsustas Ilves. Viimane parandus on kaubamärgi kasutamine.
„Alles viimastel aastatel oleme hakanud seal oma kaubamärki suruma, umbes 15 aastat ei teatud meist suurt midagi,“ sõnas Ilves.
Autor: Äripäev.ee
Seotud lood
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.