Maarit Eerme • 23 märts 2017

Mida nõuab Rimi enda omamärgi toodete tootjatelt?

Rimi omamärgi toode.   Foto: Raul Mee

Rimi Baltikumi private label direktori Andris Aire sõnul on nende jaoks partneri valikul oluline tema toodete kvaliteet, võime pakkuda toodet soovitud mahus ja toote hind.

“Partnereid valime väga organiseeritult. Kutsume ise kohalikud ja rahvusvahelisi tarnijaid enda tooteid pakkuma. Oluline on siinkohal ka mainida, et enne pakkumise tegemist on ka mõningad eeldused, milliseid tooteid soovime turule tuua vastavalt hinna ja kvaliteedi suhtele,” rääkis Aire.

Pärast seda teeb Rimi otsuse kvaliteedi standardi ja konkreetse toote kvaliteedi, spetsifikatsiooni, hinnapakkumise ja tarnija võimekuse kohta toota soovitud koguses toodet.

“Selles osas, mis puudutab värske toidu valimist, on prioriteet kohalikel ettevõtetel, sest Eesti tarbija eelistab kohaliku päritoluga toodangut. Seega Eesti tarnijad on alati teretulnud oma pakkumistega,” ütles Aire. Tema sõnul soovivad nad just värske toote puhul pakkuda kohalikku toodangut, sest muidu ei võta turg seda omaks.

Eesti tootjad Rimi toodete taga

Farmi Piimatööstus: kohupiim, kohupiimakreem, Alpenrose kohuke ja jogurtijoogidValio: piim, joogijogurtid, võiVärska Vesi: Arkta vesiViru Õlu: Arkta ja Rimi joogidLisaks: leib, muna, koogid, kalafileed, jäätis, juust

Kvaliteet tasemel 

Aire rõhutas, et nende private label toodete valiku puhul on väga oluline toote kvaliteet ning sama suhtumist ootavad nad ka enda potentsiaalselt partnerilt. “Kindlustamaks kõrgeimat kvaliteeti, valime enda partneriks need tootjad, kelle kvaliteedi juhtimissüsteem vastab rahvusvahelistele standarditele,” sõnas ta. 

Tema sõnul ei ole kahjuks kõikidel Eesti ja Baltikumi tootjatel kvaliteedijuhtimise standardit. Sellisel juhul saadab Rimi ettevõttesse volitatud audiitori, kes kontrollib enne koostöö alustamist potentsiaalset tootmist kohapeal. “Ta kontrollib ja teeb kindlaks, kas tarnija suudab tagada private label toodete kvaliteeti vastavalt Rimi nõuetele,” selgitas Aire ja lisas, et private label’ite koostööpartnereid kontrollitakse pidevalt ja olenemata tootja asukohast. 

Riiulile üheksa kuuga 

Kui partner on otsustanud koostöölepingule alla kirjutada, võtab private label toote riiulile jõudmine aega keskmisel üheksa kuud. Vahepealse aja jooksul on nad läbi teinud mitmeid teste, kvaliteedikontrolle ja degusteerimisi. 

“Ootame tootjaid Rimi toetama ka siis, kui tooted on juba riiulil, mitte ainult toodete valimise perioodil,” sõnas Aire.

Tema sõnul võiks toetada näiteks toote turundustegevust või pakkuda uusi ideid seoses private label toodetega. “Mõningad meie partnerid toetavad erinevate loteriide ja tarbijamängude läbiviimisega, teevad pakkumise mix & match kampaaniasse, pakuvad tasuta tooteid degusteerimiseks, auhindu või reklaamivad ennast POS materjalidena ja veebibänneriga.” 

 

Pane tähele! 

Rimi Eesti ostudirektor Margus Amor räägib 28. märtsil jaekettide-tootjate-hulgikaupmeeste ühisseminaril “Kuidas jaekettidega koostööd teha?” sellest, kuidas Rimi private label tooteid müüb. Lisainfo ja registreerimine on nähtav SIIN.

Jaga lugu:
TÖÖSTUSUUDISTE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad tööstusuudised igal nädalal enda postkasti.

Tööstusuudised.ee toetajad:

Harro Puusild
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Hedi Meigas
Hedi MeigasSündmusedTel: 5384 5159
Rain Jüristo
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077