• 17.02.17, 13:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eksportija vajab konkurentsis läbilöömiseks tugevat riigibrändi

Täna KredEx Krediidikindlustuse poolt eksportijatele läbi viidud Eesti brändi töötoa arutelu näitas, et teiste ettevõtetega konkureerimise kõrval on tihe konkurents ka riikide kuvandite vahel. Koos püüti leida vastust küsimusele, kui palju saaks eesti päritolu aidata kaasa meie ettevõtete edule välisturgudel.
KredEx Krediidikindlustuse juht Meelis Tambla
  • KredEx Krediidikindlustuse juht Meelis Tambla Foto: член правления KredEx Krediidikindlustus Марико Рукхольм
Ettevõtetele mõeldud töötoa algatajana selgitas KredEx Krediidikindlustuse juhi Meelis Tambla sõnul sõltub konkurentsis püsimine lisaks finantslahendustele veel paljudest muudest teguritest. 
“Meil pole pääsu sellest, et lisaks majanduslikule võimekusele määrab meie ettevõtete konkurentsivõime ka üldine taust, mulje ja päritoluriik. Seetõttu otsustasimegi koos üle vaadata, kas ja kuidas uued Eesti brändi tööriistad saaksid eksportijatele kasuks olla ning kuidas need praktikas tööle rakendada,” selgitas Tambla pressiteates. 
KredEx Krediidikindlustuse poolt läbi viidud töötoas said ligi 30 ettevõtet Eesti Disainimeeskonna eestvedamisel uurida ja proovida järgi erinevaid võimalusi uue brändi tööriistakasti kasutamiseks oma ettevõtte kuvandi heaks. Praktilisi lahendusi proovisid ja töövahenditele andsid oma hinnangu pea kõikide Eesti ekspordisektorite esindajad - alates toiduainetööstusest ja insenerlahenduste pakkujatest kuni puidu- ja mööblitööstuse ettevõteteni.
Värska Vesi turundus- ja tootearendusjuht Mari-Liis Küppar tõi välja, et hoolimata esialgsetest meedias levinud eriarvamustest uue brändi tööriistakasti ümber sai töötoas selgeks, et loodud vahendite edu määrab siiski iga ettevõte ise. “Erinevad näited nii ettevõtete kui ka teiste riikide varal, kes oma riigi brändingut juba intensiivselt kasutavad, tegid selgemaks, et uue tööriistakasti ja seal olevate vahendite edu sõltub just sellest, kas ja kuidas suudavad ettevõtted need vahendid oma valdkonna konteksti sobitada. Saime päris häid nõuandeid ja mõtteid ning kuna otsime niikuinii pidevalt võimalusi ekspordi suurendamiseks, siis võib Eesti brändi professionaalne kasutamine kaasa aidata küll,” selgitas Küppar.
Seda, et riigi kuvandi võimendamine ettevõtete endi poolt toob kokkuvõttes ettevõtetele ka konkurentsis tugevama positsiooni, tõdes ka Saaremaa Piimatööstuse juht Ülo Kivine. “Eks iga uus asi ole esialgu pisut võõras, aga teiste riikide praktika ja edu vähendab ka enda esialgset skeptilisust riikliku brändi osas. Kindlasti on oluline, milliseid vahendeid olemasolevatest tööriistadest lõpuks valitakse ja kui oskuslikult neid kasutatakse. Aga tundub, et õigeid sõnumeid ühtlasemalt kasutades võiksime võimendada väljaspool Eestit nii enda tegevust kui ka riigi mainet tervikuna. Tekib nii-öelda võit igale osapoolele,” sõnas Kivine.
KredEx Krediidikindlustuse poolt eksportijatele korraldatud tasuta töötoas “Brändrahnud praktikas - mida neist minu ettevõttele kasu on?” püüti leida vastus küsimusele, kuidas saab eksportija Eesti brändi abil oma sõnumeid võimendada, ja prooviti järgi, kuidas töötavad brändi materjalide jaoks loodud veebiplatvormid. Eesti Disainimeeskonna juhi Alari Orava juhendamisel valmisid töötoa käigus ka praktilised lahendused tänastele eksportijatele. 
KredEx Krediidikindlustuse eesmärk on kohalike ettevõtjate konkurentsivõime tõstmine ja ekspordipotentsiaali suurendamine kaasaegse ja paindliku krediidikindlustusteenuse pakkumise kaudu.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 17.01.25, 16:09
Kas elektriauto ja hübriidajamiga sõiduk saavad olla samas hinnaklassis?
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.

Enimloetud

1
Suur lugu
  • 13.01.25, 07:00
Põlva puidutööstus Peetri Puit laiendab tehast. “Me ei saa seista paigal, kui maailm meie ümber areneb”
Peeter Peedomaa: “Rasked ajad õpetavad, püsima jäävad vaid tõelised väärtused“
2
Uudised
  • 15.01.25, 12:23
TOP 50 | Kes on 2024. aasta suurimad maksumaksjad tööstuses?
3
Uudised
  • 17.01.25, 10:09
Lunden Foodi juht Ülo Rekkaro loobub tegevdirektori ametist. “Lootsin järeltulija leida oma majast ja leidsin”
Selgus, kes saab uueks juhiks
4
Uudised
  • 16.01.25, 07:52
Aquaphor avab Jüris tööriistade tehase
5
Uudised
  • 14.01.25, 07:57
Luubi all Eesti ja Läti maksud. Fibenoli finantsjuht näeb Lätis kolme eelist
Advokaat: Eesti kolm erinevat maksustamise mudelit viivad investorid segadusse
6
Uudised
  • 15.01.25, 08:10
Tekstiilijäätmest tehakse paneel. Sillamäele planeeritav tootmine sai pea 40 miljonit toetust
Terve maailm otsib lahendusi, kuidas vanu riideid hiigelkogustes väärindada - Eesti tegi ära

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele