Autor: Triin Adamson, kaasautor • 17. märts 2016

Hobikirjastamine annab trükikodadele tööd

Printalli müügijuht Margus Liivamägi.
Autor: Raul Mee

Traditsioonilistel trükikodadel pole põhjust liigseks optimismiks, sest lugejaskond ja koos sellega nõudlus väheneb.

Samas pole olukord lootusetu, vaid aja jooksul on kliendid ja nende vajadused muutunud. Kui veel mõned aastad tagasi olid trendiloojateks suurte tiraažidega tooted, siis nüüd on nende kõrvale ilmunud lisatooted ning populaarsust koguvad hobikirjutajad ja hobikirjastamine, kirjutab 17. märtsi Äripäev tööstuse rubriigis.

Eesti Trükitööstuse Liidu tegevjuhi Kati Rostfeldti sõnul ei ole traditsioonilistel trükikodadel, eriti raamatu- ja perioodikasektoris, põhjust liigseks optimismiks, kuna käive on kõvasti kahanenud ja ka ettevõtete kogukasum on vähenenud. “Edukaimad trükiettevõtted tegutsevad etiketi- ja pakenditootmise valdkonnas, kus nii käive kui ka kasum liiguvad tõusujoones,” lisas Rostfeldt.

Tänapäeva iseloomustavad tehnoloogia kiire areng ning muutused, mida on keeruline ette ennustada. Seetõttu sõltub Rostfeldti sõnul edu või ebaedu järjest enam oskusest muutustega õigel ajal kaasa minna. “Trükiettevõtetel on tänu tehnoloogilisele võimekusele, oskustele ja kliendibaasile võimalik kasvatada oma äritegevust uute teenuste või lisandväärtuse tootmisega,” selgitas Rostfeldt.

Tööpuuduse üle kurta ei saa

ASi Printall müügijuhi Margus Liivamäe sõnul on trükitööstuse hetkeolukord kirev, kuid tööd jätkub. “Möödunud aasta oli väljakutse kõikidele ja kõikjal, kuid üldiselt tööpuuduse üle meist keegi ei kurda,” märkis Liivamägi.

Loe pikemalt Äripäevast

Autor: Triin Adamson

Jaga lugu
Toostusuudised.ee toetajad:
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudised.ee toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077