Vanu tooteid korjatakse sortimendist ära eelkõige müüginumbrite alusel, kuid need asendatakse tavaliselt uute toodetega.

- A. Le Coq Eesti turundusjuht Katrin Vernik.
- Foto: Raul Mee
Kui mõni ettevõte viskab igal aastal sortimendist välja täpselt sama arvu tooteid, kui uusi lisatakse, siis aeglasemalt muutuvate trendidega valdkondades juhtub ka seda, et oodatakse, kuni toodetud kaubad lettidelt otsa saavad, kirjutab 21. jaanuari Äripäev tööstuse rubriigis.
A. Le Coq Eesti turundusjuhi Katrin Verniku sõnul toob ettevõte igal aastal igas tooterühmas turule paar uut toodet, kuigi kontseptsioone, mis välja töötatakse ning ootele jäetakse, on rohkem. Tootearendusprotsess kestab üheksast kuust kuni pooleteise aastani.
Verniku sõnul analüüsitakse jooksvalt tooteportfelli ning välja võetakse tooted, mille müük on kahanenud või mis müüvad vähem, kui uus toode eelduslikult müüa võiks. Kuigi analüüsiga tegeletakse jooksvalt, toimub suurem sortimendi puhastamine igas tooterühmas kord aastas – kevadel või sügisel. "Põhimõte, mida järgime, on see, et uus toode vahetab välja sortimendis oleva vähem eduka toote,“ lisas Vernik. Seega visatakse igal aastal sortimendist välja täpselt sama palju tooteid, kui uusi lisatakse.
Autor: Triin Adamson, Äripäeva kaasautor
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Teadlik metsamajandamine mitte ainult ei paranda metsade tervist ja elurikkust, vaid tagab ka kvaliteetse puidu tootmise ja majandusliku tulu tulevikus. Jätkusuutlik metsamajandus on võtmetegur kliimamuutuse leevendamisel ja loodusvarade säilitamisel, luues tasakaalu ökoloogiliste, majanduslike ja sotsiaalsete hüvede vahel.