Eesti ettevõtlusminister ja Saksamaa liidumaa Baden-Württebergi majandusesindus BW-I leppisid kokku visiidi Eestisse.
- Ettevõtlusminister Liisa Oviir Foto: Raul Mee
Saksamaal Stuttgartis peetud kohtumisel majandusesinduse juhtidega märkis ettevõtlusminister Liisa Oviir, et head suhted Saksamaaga on üks Eesti välispoliitilisi prioriteete.
„Oleme kohtunud mitmete tööstussektori esindajatega, kes on meid inspireerinud suurelt mõtlema. Tööstuspoliitika välja arendamine on mahukas ettevõtmine, kus meil on Saksamaalt palju õppida,“ ütles minister pressiteates.
Kohtumisel lepiti kokku, et Saksamaa majandusesindus külastab kevadel Tallinnas rahvusvahelise tehnoloogianädala ICT week raames toimuvat Industry 4.0 konverentsi, et jätkata IKT koostöö võimaluste otsimist ning toetada Eestit tööstuspoliitika välja töötamisel.
Baden-Württembergi majandusesinduse BW-i juht Jürgen Oswald ütles teisipäeval peetud Eestit tutvustaval äriseminaril, et Eestil kui tuntud IT-riigil on palju pakkuda Saksamaa ettevõtetele, et toetada uue tööstuspoliitika rakendamist.
Visiidil osalenud Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse juht Hanno Tomberg ütles, et Baden-Württenberg on Euroopa üks innovaatilisemaid regioone, mis toetub kohaliku suurtööstuse uuendusmeelsusele.
„Eestil on pakkuda nutikaid IT-lahendusi, milleni Saksa ettevõtjad pole veel jõudnud. See oleks Eesti majanduse võimalus teha nii ettevõtete kui ka tehnoloogia arenduskeskuste ja näol koostööd selle piirkonna ettevõtetega,“ sõnas Tomberg.
Lisaks kohtus Oviir Baden-Württembergi liidumaa finants- ja majandusminister dr. Nils Schmid' iga, kellega arutati koostöövõimalusi.
Ettevõtlusministri kolmepäevase visiidi käigus külastas minister koos ettevõtlusorganisatsioonide ja ettevõtete esindajatega Saksamaa liidumaa Baden-Württenbergi tööstusettevõtteid, majandusesindust, kohtuti klastrite esindajatega.
Seotud lood
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.