Eesti toidutootjad osalevad Riias toimuval rahvusvahelisel toidumessil.
2.-5. septembrini toimub Riias Baltimaade suurim rahvusvaheline toidumess Riga Food 2015. Eestist osalevad messil Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja eestvõttel neli ettevõtet. Eesti stend asub 2. hallis, stendi number on B30 / C37. Stendil tutvustavad oma tooteid E-Piim Tootmine AS, Karila OÜ, Kadarbiku Köögivili OÜ, Sveba-Dahlen Baltic OÜ.
Suurim kodumaine juustu- ja võitootja E-Piim osaleb messil esmakordselt. E-Piima müügi- ja turundusdirektori Jaak Uue sõnul on Baltimaade suurim toidumess just see koht, kus tutvustada parimat kohalikku juustu ja võid ning leida poolehoidjaid nii lõunanaabrite kui ka teiste messi väliskülastajate seas.
Kadarbiku Köögivili on käinud Riias oma tooteid tutvustamas juba aastaid ja nii ongi Kadarbiku Köögivili messil esitlemas köögiviljamahlasid ja smuutisid. Läti on ettevõtte üks põhilisi eksporditurgusid, Riias otsitakse kontakte nii edasimüüjate kui ka lõpptarbijatega.
Sveba-Dahlen Baltic alustas tänavu juunis Viljandi tehases uute pitsaahjude tootmist ja nüüd on plaan neid ka Riia messil näidata. Samuti tutvustatakse Taani tehases valmivaid ja kohapeal uuendatud miksereid, mis on eriti atraktiivselt värvilised ja mugavad kasutamiseks nii HoReCa sektoris kui ka kondiitritööstustes.
Karila OÜ tutvustab messil Eestiski haruldasi tooteid - šokolaadililli ja lilletrühvleid. Mõlemad tooted on uued ja neid ei tooda keegi teine. Et sellise kitsa tootegrupi tootja ärimudel peab olema eksport, siis loodetakse Riia messilt leida ärikliente, kellega koostöös teha oluline samm lähiturgudele sisenemiseks.
Seotud lood
Joogaliikumine, toortoitumine, paleodieet ja paljud teised suundumused täiusliku tervise otsingul muudavad eestlaste toidulauda. Toiduainetööstused jälgivad hoolega, mida tarbijad soovivad, ja arendavad oma tooteportfelle vastavalt.
Toiduainetööstuse aastakonverentsil ütles Toiduliidu volikogu esimees ja ASi Salvest omanik ning nõukogu esimees Veljo Ipits, et Läti toetused toiduainetööstusele on andnud lähinaabritele tugeva konkurentsieelise.
Arengufond on välja töötamas ja rakendamas nutika spetsialiseerumise strateegiat, mis peaks ka meie toidutootmisel maailma jõuda aitama.
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.