Autor: Kairi Oja • 27. mai 2015

Nutikas spetsialiseerumine aitab toidutööstuse eksporti

Arengufond on välja töötamas ja rakendamas nutika spetsialiseerumise strateegiat, mis peaks ka meie toidutootmisel maailma jõuda aitama.

Nutikas spetsialiseerumine ehk smart specialisation on uus osa Euroopa struktuurfondide 2014–2020 rahastusperioodis. Selle eesmärk on välja selgitada need ettevõtluse valdkonnad, millel on keskmisest suurem kasvupotentsiaal ja loodav lisandväärtus ning seega võimalus investeeringute kaudu teadus- ja arendustegevuses konkurentsieelis saavutada.

Tänavusel Toiduainetööstuse Liidu aastakonverentsil käis Eesti Arengufondi nutika spetsialiseerumise meeskonna juht Lepik välja idee, mille kohaselt võiks meie kodumaise toidu potentsiaal välisturgudel olla märksa suurem, kui Eestil oleks tervet riiki kattev ühtne bränd, mille abil Eesti toitu turundada.

Toiduliidu juhi Sirje Potisepa sõnul on paljud Eesti tootjad praeguseks päris hästi hakkama saanud väljakutsetega, mille tõi kaasa Venemaa turu ärakadumine. Kuid aina tihenev konkurents välisturgudel, surve palgatõusule ning süvenev tööjõupuudus annavad tunnistust sellest, et konkurentsis püsimiseks peavad Eesti toiduainetööstused leidma ja omaks võtma sootuks uue, nutikama mõtteviisi.

 

Loe rohkem Äripäevast.

Jaga lugu
Toostusuudised.ee toetajad:
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudised.ee toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077