Logistika Plussi logistikajuht Madis Rõzov rääkis, et ettevõtte Nurmevälja logistikakeskuse seinale paigaldatud päikesepaneelid teenivad investeeringu tagasi kaheksa aastaga.
Logistika Pluss paigaldas päikesepaneelid eelmise aasta alguses avatud Nurmevälja logistikakeskuse seinale. Investeeringu suurus oli 125 000 eurot. Paneelide koguvõimsus on 92,5 kW. „Meie arvestuste kohaselt tasub meie päikesepaneelide investeering 8 aastaga,“ rääkis Rõzov.
Samas hoiatas ta, et päikesejaamade võimsuse planeerimisega ei tasu liiale minna. „Ei ole mõtet toota päikese energiat rohkem, kui ise ära kasutad,“ ütles Rõzov. Tema väitel tuleb elektrit ise tootes kokkuhoid erinevatest tasudest, mida tuleks elektrit ostes maksta – võrgutasu ja aktsiis. Rõzovi kinnitusel tõstavad need tasud elektri hinda poole võrra. Elektrit tootes tekib aga efekt, kui elekter ise ära kasutatakse. Logistika Plussi eelmise aasta kogemus näitas, et suvel suudab päikesepaneelidega toodetud energia katta 80% ettevõtte elektrienergia vajadustest.
Rõzov kummutas ka väite, et Eestis, kui Põhjamaal, ei jätku piisavalt päikest. Ta näitas uuringut, millest selgus, et suvel päikesepaneelide tootlikkus Haapsalus suurem kui Saksamaal Münchenis või Berliinis. Rõzovi selgitusel on asi selles, et päikesepaneelide tootlikkus madalal temperatuuril on suurem kui kõrgel temperatuuril, ehk kuumaks köetud päikesepaneel toodab vähem.
Päikeseenergia tootmise plussidena nimetas Rõzov ka majanduslikku turvalisust. Elektrihinna kasvuks on prognoositud 10% aastas. Päikesepaneelidega on elektri hind aga fikseeritud 30 aastaks.
Logistika Pluss on asunud päikesepaneele paigaldama ka oma Tallinnas Punasel tänaval asuvale laohoonele.
Logistika Plussi tegevjuht Toomas Orutar osaleb 24. septembril toimuva seminari "Säästlik energia" arutlusringis "Millist alternatiivenergiat valida". Seminari kavaga saab lähemalt tutvuda SIIT.
Seotud lood
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.