Rõivatootja Baltika nautis juunis tublisti kasvanud müüki, kuid samal ajal vähenev müügipind ja valuutamõjud langetasid Venemaalt teenitud tulu peaaegu poole võrra.
Baltika juuni konsolideeritud müügitulu ulatus 4,33 miljoni euroni, suurenedes eelmise aasta sama perioodi müügituluga võrreldes 5%.
Baltika juuni jaemüük suurenes Baltikumis 11%, sealhulgas kasvas Eestis 17%, Leedus 7% ja Lätis 3%. Venemaa jaemüük vähenes 44% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Kohalikus valuutas mõõdetuna vähenesid müügid Venemaal 24%. Müügipind Venemaal vähenes samal perioodil 25%.Baltika konsolideeritud jaemüük juunis oli 4,02 miljonit eurot, suurenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 2%.Hulgimüük kasvas eelmise aasta juuniga võrreldes 90% ning e-poe müük suurenes üle kahe korra ehk 143%.
Baltikal oli juuni lõpu seisuga kokku 131 kauplust, seal hulgas on frantsiisipoed – 5 Venemaal, 5 Hispaanias, 2 Valgevenes ning 15 tegutsevat frantsiisipoodi Ukrainas. Baltika enda opereeritavate kaupluste kuu keskmine müügipind vähenes 1% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kuue kuu kokkuvõttes ulatusid müügitulud 25,46 miljoni euroni, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 1%. Jaemüük oli kokku 22,23 miljonit eurot ehk 4% vähem kui aasta tagasi. Müük Baltimaades kasvas seevastu 3%. Samal perioodil vähenes grupi keskmine jaemüügipind 2%. Hulgimüük oli 2,68 miljonit eurot, kasvades 53%, ja e-poe müük 487 000 eurot (+243%).
Seoses Baltika Ukraina jaemüügi äri ümberkorraldamisega ja sealse ettevõtte müügiga (leping sõlmiti 29. aprillil 2014), kajastatakse Ukraina tütarettevõtte müüke lõpetatud tegevusvaldkonnana.
Seotud lood
AS Baltika nõukogu otsustas pikendada juhatuse esimehe Meelis Milderi ja juhatuse liikme Kati Kusmini lepingut uueks 3aastaseks ametiajaks.
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.