Saksamaa on oma edu saavutamiseks alustanud nn neljandat tööstusrevolutsiooni. Täna toimub Tallinnas IT ja tööstusettevõtete ühiskonverents, kus antakse ülevaate, kuidas Eesti ettevõtted saaks Saksamaal kiiresti arendatavast Industry 4.0 kontseptisoonist osa saada.
Saksa masinatööstus on alati olnud maailma tipus, viimasel ajal on küll tõusnud konkurents tootmisvaldkonnast Aasiast, kuid masinad, mida seal kasutatakse on samuti Saksa päritolu. Saksamaa valitsus on otsustanud säilitada oma liidriposistsiooni tööstuse ja tootmises. Selleks on algatatud kontseptsioon Industry 4.0, mida kutsutakse ka neljandaks tööstusrevolutsiooniks.
Kontseptsioon Industry 4.0 ehk „asjade internet“ ühendab väärtusahelas olevad masinad ja tootmise ühte võrgustikku, mille tulemusena tootmisefektiivsus saavutab täiesti uue taseme. Märksõna on mass-customisation, mis võimaldab toota individuaalseid tooteid masstootmise kuludega. Hea näide on autotööstus, aga sarnased põhimõtted liiguvad juba ka väiksemasse tööstusesse.
Vaata ettekandeid
Äripäevast
TASUB TEADA
PWC poolt Saksamaal läbi viidud uuringu järgi on potentsiaal, mida Industry 4.0 Saksamaa ettevõtetele pakub, ülisuur. Näiteks:
40 miljardit eurot Industry 4.0 rakendustele aastas. Tööstusettevõtted plaanivad investeerida umbes 3,3 % oma aastakäibest Industry 4.0 lahendustesse järgmise viie aasta jooksul. See tähendab, et 2020 aastaks investeerivad Saksa tööstusettevõtted laias laastus 40 miljardit eurot igal aastal digilahendustesse.
Aastaks 2020 on 80% Saksa tööstusettevõtetest digitaliseerinud oma väärtusahela. Uuring näitas, et igast kümnest ettevõttest kaheksa plaanib aastaks 2020 juurutada digilahendused kõigis oma äritegevuse võtmeküsimustes.
Tänu digilahendustele tõuseb täästusettevõtete efektiivsus ligi 20% . Ettevõtted on kindlad, et tänu väärtusahela digitaliseerimisele tõuseb rentaablus igal aastal keskmiselt 3,3 %. See tähendab, et järgmise viia aastaga tõuseb rentaablus 18%. Samal ajal ootavad ettevõtted 2,6 % suurust kulude kokkuhoidu aastas.
30 miljardit eurot lisakäivet aastas. Toodete ja teenuste prortfelli digitaliseerimine võimaldab saada ettevõttel igal aastal 2,5% käibekasvu. Kui laiendada see kõigile Saksamaa tööstusettevõtetele, annab see 30 miljardit eurot käibekasvu aastas.
Seotud lood
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.