Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Kristjan Lepik: Eesti toit vajab oma brändi
Eesti toidu potentsiaal välisturgudel võiks olla palju suurem, kui Eestil oleks tervet riiki kattev ühtne bränd, mille abil Eesti toitu turundada, ütles tänasel toidusektori aastakonverentsil Tarkinvestor.ee asutaja Kristjan Lepik.
Toiduainete osakaal on täna Eesti ekspordist vaid üheksa protsenti ja nii ettevõtjatel kui ka riigil tuleks koos mõelda, kuidas me suudaksime suuremat osakaalu saavutada, rääkis Lepik.
„Kõige olulisem võti on siinjuures see, kuidas me suudame oma tööstust rakendada tehnoloogilises võtmes,“ sõnas Lepik. Tema hinnangul võiks üheks tehnoloogilise arengu aspektiks olla, kuidas toiduainete säilivusaega pikendada, mis avaldaks Eesti toidutööstuse jaoks oluliselt ekspordivõimalusi. „Kasvav trend on ka tervislikkus tootearenduses. Näiteks järjest enam luuakse erinevaid äppe, mis mõõdavad inimese tervislikku käitumist. Samuti rohkem tervist toetavaid toiduaineid,“ ütles Lepik. Lepiku sõnul on üldteada asjaolu, et lisandväärtus töötaja kohta on Eestis väga madal. „Palga tõus saab tulla ainult kõrgemast müügist,“ rõhutas Lepik. Tema sõnul oli valimiskampaaniates väga palju juttu Eesti majanduse lähitulevikust, kuid keegi ei arutlenud selle üle milline on Eesti majandus 10 aasta pärast, kes me oleme ja kellele mida pakume.
Eesti ettevõtete jaoks on käes väga keeruline aeg, millele annavad hoogu erinevad maksumuudatused ja üleüldine kiire palgatõus, pärssides eriti tööstus- ja tootmissektori konkurentsivõimet. Logistikaettevõtte DSV Estonia tegevjuht Alvar Tõruke tõdeb, et olukord on veidi sarnane 1990. aastatele, mil Eesti vabaks sai ning tuli hakata oma riiki looma ja leiutama.