Eesti toidu potentsiaal välisturgudel võiks olla palju suurem, kui Eestil oleks tervet riiki kattev ühtne bränd, mille abil Eesti toitu turundada, ütles tänasel toidusektori aastakonverentsil Tarkinvestor.ee asutaja Kristjan Lepik.
Toiduainete osakaal on täna Eesti ekspordist vaid üheksa protsenti ja nii ettevõtjatel kui ka riigil tuleks koos mõelda, kuidas me suudaksime suuremat osakaalu saavutada, rääkis Lepik.
„Kõige olulisem võti on siinjuures see, kuidas me suudame oma tööstust rakendada tehnoloogilises võtmes,“ sõnas Lepik. Tema hinnangul võiks üheks tehnoloogilise arengu aspektiks olla, kuidas toiduainete säilivusaega pikendada, mis avaldaks Eesti toidutööstuse jaoks oluliselt ekspordivõimalusi. „Kasvav trend on ka tervislikkus tootearenduses. Näiteks järjest enam luuakse erinevaid äppe, mis mõõdavad inimese tervislikku käitumist. Samuti rohkem tervist toetavaid toiduaineid,“ ütles Lepik. Lepiku sõnul on üldteada asjaolu, et lisandväärtus töötaja kohta on Eestis väga madal. „Palga tõus saab tulla ainult kõrgemast müügist,“ rõhutas Lepik. Tema sõnul oli valimiskampaaniates väga palju juttu Eesti majanduse lähitulevikust, kuid keegi ei arutlenud selle üle milline on Eesti majandus 10 aasta pärast, kes me oleme ja kellele mida pakume.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Toidutööstus Uvic on sattunud Julianus Inkasso võlgnike nimekirja. Ettevõtte ühe omaniku ja juhi Alexander Musarovi jaoks on see üllatus.
Toiduainetööstuse aastakonverentsil „Arukas juhtimine, tark spetsialiseerumine ehk kombinaadist leiutajatekülaks“ otsitakse vastust , kuidas toidutööstust nutikamaks arendada.
Majanduses valitsev ebakindlus sunnib paljusid ettevõtteid investeerimisplaane edasi lükkama, kuid sageli toovad just keerulistel aegadel tehtud nutikad otsused edu hetkel, kui turg taas kasvama asub. Õige hetke tabamiseks tuleb firma tegemistesse sügavam pilk heita, plaanid selgelt paika sättida ning õigel ajal õiged sammud astuda. Kuidas see täpsemalt käib ja kes ütleb, millal on just sinu äri jaoks see kõige õigem aeg?