• 08.04.15, 11:13
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti lihatööstussektori kasumlikkus mullu suurenes 

Eesti lihatööstused teenisid 2014. aastal 310,3 miljoni euro suuruse müügitulu juures 16,8 miljonit eurot kasumit, mis on aasta varasemaga üle 55% enam, selgub Põllumajandusministeeriumis valminud Eesti lihatööstussektori 2014. aasta ülevaatest.
„Kasumlikkuse suurenemise üheks põhjuseks Venemaa sanktsioonide tõttu Euroopa Liidu turul tekkinud liha ületootmine, mis on muutnud tooraine odavamaks,“ ütles Põllumajandusministeeriumi kaubanduse ja põllumajandussaadusi töötleva tööstuse osakonna juhataja Taavi Kand. „Samas pole lihatoodete hinnad kauplustes ja turgudel oluliselt langenud.“
 Statistikaameti esialgsetel andmetel eksportis lihatööstussektor 2014. aastal toodangut 42,4  miljoni euro väärtuses, mis on aasta varasemast 38,4% enam. Lihatööstustesse investeeriti mullu 10,2 miljonit eurot, enamik sellest masinate ja seadmete ning inventari soetamiseks. Eesti lihatööstussektoris tegutses Statistikaameti lühiajastatistika andmetel 2014. aasta lõpu seisuga 57 ettevõtet, kus töötas kokku 2905 inimest. See moodustas 20,1% toiduainetööstuses hõivatud inimestest.

Seotud lood

Arvamused
  • 26.03.15, 13:23
Lihasektor jõudnud keerulisse olukorda
Eesti lihasektor on 2014. aasta alguse optimismist jõudnud keerulisse olukorda ja sellest väljapääsemiseks on loota vaid isenedale, leiab Toiduliidu juht Sirje Potisepp.
Uudised
  • 15.10.14, 13:27
Lihatööstuse investeeringud kasvasid ligi 40%
Lihatööstus investeeris tänavu esimese kuue kuuga 4,37 miljonit eurot, sektori kasum oli esimesel poolaastal 5 miljonit eurot, selgub põllumajandusministeeriumi lihasektori esimese poolaasta ülevaatest.
  • ST
Sisuturundus
  • 15.11.24, 18:01
Maailma suurim kaablitootja Prysmian keskendub aina enam täislahendustele
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele