VKG peab odavneva nafta tõttu koondama esialgu kavandatust rohkem, kirjutab Põhjarannik.
Kui detsembri alguses teatas Viru Keemia Grupp, et nafta hinna languse ja Eesti Energialt ostetava liiga kalli põlevkivi hinna tõttu kaotab töö kuni 200 inimest, siis nüüdseks on selge, et see arv kujuneb suuremaks.
Detsembris koondas VKG 76 inimest, kellest suurem osa töötas kahes seisma pandud õlivabrikus, mis toimisid tükikivi kasutaval Kiviteri tehnoloogial. VKG juhatuse esimees Priit Rohumaa rääkis, et kuna nafta jätkab iga päevaga odavnemist, siis tuleb ettevõttel jätkata täiskäigul kulude vähendamist. ”Praeguseks on selge, et saadame koju mitusada inimest,” sõnas ta, täpsustades, et kulusid tõmmatakse kokku mitmes järgus.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti Energia võib otsustada järgmise aasta alguses ehitada teise kombineeritud põlevkiviõli tootmise ja elektri tootmise tehase, isegi kui globaalne toornafta hind investeeringuteks jääb piiripealseks, ütles ettevõtte tegevjuht Hando Sutter Bloombergile.
Keskkonnaministeerium sai kohtusõjas VKGga Tallinna halduskohtust kolm esimest otsust: kaks võitu ja ühe kaotuse.
Möödunud nädalal toimus Viru Keemia Grupi ja keskkonnaministeeriumi vaheline kohtuistung, milles VKG kaitse seadis kaevandusmäärad paika seadnud käskkirja õiguspärasuse kahtluse alla. Ka kohtunik tundis huvi, millisele õigusnormile tuginedes on käskkiri välja antud.
„Maailm liigub elektritarbimise suunas kiiremini kui kunagi varem – küsimus pole enam selles, kas, vaid selles, kuidas me seda teeme,“ ütles ABB Eesti sagedusmuundurite tehase inseneriosakonna juht Jaanus Karu Äripäeva raadio saates „Jätkusuutlik ja roheline“. Tema hinnangul kasvab elektritarbimine aastatel 2024–2034 enam kui kümme korda kiiremini kui teised energiaallikad. Aastaks 2050 on energiatarve hinnanguliselt 85% suurem kui praegu. See kasv tuleneb suuresti sellest, et elektrit kasutatakse järjest enam fossiilkütuste asemel – nii küttes kui ka transpordis,“ tõdes ta.