Disainibüroo Brand Manual üks asutajaid Markko Karu ütles eile toimunud Tööstusdisaini seminaril, et disain on nagu ketšup, mida saab iga toiduga süüa.
Karu kinnitusel peavad disainerid end ise ettevõtetele arusaadavaks ja vajalikuks muutma. Kui aga maailmas valitseb „pidev suvi“ ehk toimub pidev käibe- ja kasumikasv, puudub disaini järele ka nõudlus.
„Sellises olukorras pole ju arendusmeeskondi vaja ning vaja läheb vaid tootmisüksusi. Disain pakub aga probleemile lahendusi,“ märkis Karu.„Müügimees tuleb ja ütleb, et klient on loll. Kas tuleb tuttav ette? Tegelikult on see suhtumine vale. Hoopis sina pole saanud aru, mida kliendil vaja on. Kus loob disain väärtust? Kõigis nendes punktides, kus klient sinuga kokku puutub,“ lisas ta.Karu sõnul on selliseid ettevõtteid, kes pakuvad enda hinnangul kõrget lisaväärtust, ca 80%. Samas on nende samade ettevõtete kliente, kes selle väitega nõus on, kõigest kümnendik ehk 8%. Seetõttu on ettevõtetel hulgaliselt arenguruumi oma tegevuse parendamiseks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
igus kui tuntud masinaehituslike komponentide tarnija on jõudsalt edasi arendanud võimekust robotlahenduste osas. Lineaarrobotite puhul pakutakse reeglina standardlahendusi, milleks on käigupikkused mõõtudes 2000 x 2000 x 1000 mm. Kuid siis esitas huvitava väljakutse ettevõte Metaprint, kes vajas rätsepalahendust tööalaga 4700 x 2600 x 900 mm.