Minister Erkki Keldo ütleb saates, et Eesti majandusedu mudel ei ole enam odav tööjõud, vaid just tööstus. „Meil ei ole enam odav tööjõud, odavaid sisendeid on raske saada, mis tähendab, et meie konkurentsivõime peab olema tark tööstus ja nutikad lahendused. Peame suutma aina kõrgema hinnaga tooteid ja teenuseid väljapoole müüa,“ ütleb minister saates, lisades, et selleks on riigil pakkuda ka mitmeid meetmeid.

- Tööstusminister Erkki Keldo.
- Foto: Jarmo Järvsalu
Hiljuti selgus, et Saksa kaitsetööstushiid Rheinmetall oli valmis Eestisse ka tehase rajama, kuid riik keeldus, tuues põhjuseks ebasobivad tingimused. Samas Läti võttis Rheinmetalli pakkumise vastu ja nõnda kerkib lõunanaabrite juurde peagi uue tehas.
Keldo sõnul on Eesti jaoks oluline juba see, et Rheinmetall on kohal nii Leedus kui Lätis. „Alustame sellest, et suur Saksa kaitsefirma on olemas nii Leedus kui varsti ka Lätis. See on tegelikult kogu regiooni kaitsevõimele ja turvalisusele oluline, sest me oleme ju kõik liitlased,“ selgitab minister.
„Meie oleme hetkel läinud natuke teist suunda. See teema on küll kaitseministri ja kaitseministeeriumi vastutada, aga meie mõte on see, et loome riigina keskkonna, et nendes kaitsetööstusparkides, kus on tehtud planeeringuid, mõjude hindamisi ja investeeringuid, saavad ettevõtted tulla kohale ja ilma suuremate takistusteta hakata ehitama. See on see, mida on maksumaksja jaoks soodsam. Ka kaitseminister on kinnitanud avalikkusele, et päris mitme suure rahvusvahelise tootjaga käivad eelarutelud,“ lisab Keldo.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Saadet "Tööstusuudised eetris" juhib Harro Puusild.
Tööstusminister: meie majandus vajab tarka tööstust. „Peame suutma tooteid kõrgema hinnaga müüa“
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Muuga tööstuspark, mis asub Eesti suurima kaubasadama territooriumil, hõlmab 76 hektarit. Sadamasisene asukoht on atraktiivne nii Eesti kui ka väliskapitalil põhinevatele tootmisettevõtetele ning annab võimaluse vähendada transpordikulusid. Enamik krunte on juba kaetud eelkokkulepete või kavandatavate investeeringutega, kuid kahele viimasele vabadest kinnistutest ootab Tallinna Sadam pakkumisi avaliku konkursi korras hiljemalt novembri lõpuks.