Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts kinnitas eile Riigikogus järelepärimistele vastates, et aastaks 2025 on 75% elektriliinidest viidud maa alla. Praegused võrgutasud lubavad igal aastal uuendada ligikaudu 1000 kilomeetrit liini.
Juhan Parts vastas Riigikogus keskerakondlaste esitatud järelepärimistele Eesti elektrivarustatusega kindluse kohta. Ministri sõnul ei ole Eesti elektrivarustuse kindluse peamiseks probleemiks mitte niivõrd elektrivõrgu vanus ja seisukord, vaid see, et 35% Eesti õhuliinidest läbib metsi ja tugev tuul murrab puid väljaspool liinikoridori. Pikaajalises perspektiivis on lahenduseks maakaabel ning puude okste osas tavalisest õhuliinist tunduvalt tugevam õhukaabel, ütles Parts.
„Jaotusvõrgu investeeringute osas kordan üle tõsiasja, et kogu tarbijate poolt võrgutasuna makstav raha läheb praegu võrkude hooldamiseks ja arendamiseks. Jaotusvõrgust pole dividende võetud“ kinnitas Parts. Tema väitel võimaldavad praegu kehtivad võrgutasud igal aastal uuendada ligikaudu 1000 kilomeetrit liini, millest enamiku moodustab maakaabel. Aastaks 2025 on liinidest ligikaudu 75% maa all ja võrk tänasest kordades ilmastikukindlam, lubas Parts.
Juhan Partsi teisi vastuseid elektrivarustatuse kindluse kohta esitatud järelpärimistele võib lugeda
SIIT.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts vastab täna Riigikogus keskerakondlaste järelepärimisele Eesti elektrisüsteemi varustuskindluse kohta ning soovitavad mõelda väikemajapidamiste elektrivarustusel kasutada generaatoreid.
Eesti Energia Jaotusvõrgu juhataja Tarmo Mere lubab, et uute võrgutasudega suudavad nad tänavu ja lähiaastatel investeerida iga aasta 100 miljonit eurot.
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.