Trükitööstus LabelPrint on asunud kaardistama tootmises toimuvat, et tõsta trükimasinate tööaega ja seeläbi tootmise efektiivsust.
OÜ LabelPrint juhatuse liige Sten Sarap rääkis Äripäeva Tööstuse klubis, et investeeringute asemel uutesse seadmetesse on tootmismahtude suurendamiseks praegu oluliselt odavam leida võimalusi tootlikkuse tõstmiseks. „Meil praegu masin 30% ajast töötab ja 70% ajast seisab. Oluliselt odavam on tästa seadme tööaeg 30%-lt 50%-le, kui osta uus masin,“ rääkis Sarap.
Sarap ütles, et pikemat aega on nad kaardistanud tootmises kõiki tegevusi, et näha, mis tootmises tegelikult toimub. Samas ta möönab, et oluline on ka motiveeriv palgasüsteem. „Niisama ei hakka keegi rohkem liigutama,“ tunnistab ta.
Sarap ütleb, et on kümne aasta jooksul proovinud erinevaid võimalusi, kuidas inimesi paremini tööle panna. Kõige suurem asi on olnud inimestelt vabaduse äravõtmine puhkeaegadel. Kui varasemalt tegi iga töötaja pause endale meeldival ajal, siis nüüd on puhkepauside ajad kindlalt paika pandud. „Tootlikkus kasvas 20% tänu puhkepauside organiseerimisega,“ kinnitas Sarap.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Samal teemal on 8. detsembril loengut pidamas ka OÜ Vitalonga juhtimiskonsultant Jari Kukkonen. Ta röögib, kuidas tõsta ettevõttes efektiivsust olemasolevate ressurssidega. Töpsemat infot leiab
SIIT.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kalev Chocolate Factory on alustanud tootmise efektiivsuse tõstmise programmi, et jõuda kasumlikuses järele Orkla kontserni teistele ettevõtetele. Programm startis eelmisel aastal olukorrast, kus toodangu müügist laekunud igast 100 kroonist jäi ettevõttele vaid 1, Orkla ettevõtetes jääb tootjale 11-18 krooni.
Print Best Trükikoja juhid näitasid Äripäeva Tööstuse klubis investeeringuid, mis on aidanud ettevõttel tõusta üheks Baltimaade suurimaks raamatutootjaks.
Äripäeva Tööstuse klubis kogemusi jaganud Print Best Trükikoja juhid Tanel Venderström ja Tarmo Laagus kinnitasid, et poolikutesse lahendustesse ei ole mõtet investeerida, sest need lõppevad raha kaotusega, kasu toovad täisautomaatsed lahendused.
Majanduses valitsev ebakindlus sunnib paljusid ettevõtteid investeerimisplaane edasi lükkama, kuid sageli toovad just keerulistel aegadel tehtud nutikad otsused edu hetkel, kui turg taas kasvama asub. Õige hetke tabamiseks tuleb firma tegemistesse sügavam pilk heita, plaanid selgelt paika sättida ning õigel ajal õiged sammud astuda. Kuidas see täpsemalt käib ja kes ütleb, millal on just sinu äri jaoks see kõige õigem aeg?