Keskkonnaminister Keit Pentus teab seni vaid meedia vahendusel Viru Keemia Grupi plaanist hakata fosforiiti kaevandama, kirjutab Virumaa Teataja.
Keskkonnaminister väitis, et teab neist plaanidest üksnes nii palju, kui pressiteadete ja meedia vahendusel on temani jõudnud. “Eesti fosforiidivarud on passiivsed ja keskkonnaministeeriumil ei ole mingit soovi ega ka põhjust, miks seda peaks muutma,” ütles keskkonnaminister Keit Pentus, kelle kinnitusel on varude passiivseteks nimetamisel konkreetsed ja teaduslikud põhjendused.
Sõmeru vallavanema Peep Vassiljevi hinnangul oli vallavalitsuses kaevandamisest vestlemas käinud Viru Keemia Gruppi esindav projektijuht Kalev Kallemets nõrgalt ette valmistatud ja esines populaarteaduslike väidetega 5. klassi tasemel. Vassiljev rääkis, et sel kombel meelitatakse vallavalitsusi kaevandamisõiguse tasuna saadavate tuludega, aga kui varem läksid tulud kaevandajaga pooleks, siis nüüd jääb tegelikult ainult 32% vallale ja 68 riigile.
Seotud lood
VKG juhatuse liige Jaanus Purga kinnitab, et ettevõttel pole olnudki plaani fosforiidi kaevandamiseks. Uuritud on vaid fosforiidivarude kasutamise võimalikust.
VKG arendusjuhi ja juhatuse liikme Jaanus Purga sõnul on VKG otsustanud hakata uurima fosforiidi kasutamise võimalikkust Eestis.
Keskkonnaminister Keit Pentus kinnitas eile Riigikogus arupärimisele vastates, et ministeeriumisse ei ole laekunud ühtegi taotlust fosforiidiuuringute teostamiseks ja et Eesti fosforiidivarud on passiivsed ning neid kaevandama ei ole plaanis hakata.
„Maailm liigub elektritarbimise suunas kiiremini kui kunagi varem – küsimus pole enam selles, kas, vaid selles, kuidas me seda teeme,“ ütles ABB Eesti sagedusmuundurite tehase inseneriosakonna juht Jaanus Karu Äripäeva raadio saates „Jätkusuutlik ja roheline“. Tema hinnangul kasvab elektritarbimine aastatel 2024–2034 enam kui kümme korda kiiremini kui teised energiaallikad. Aastaks 2050 on energiatarve hinnanguliselt 85% suurem kui praegu. See kasv tuleneb suuresti sellest, et elektrit kasutatakse järjest enam fossiilkütuste asemel – nii küttes kui ka transpordis,“ tõdes ta.