Autorid: Annika Matson, Annika Matson Kald • 12. aprill 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti Energia uus IT-süsteem maksab 9 miljonit eurot

Eesti Energia võtab 20. aprillist kasutusele uue kliendiinfosüsteemi, mille arendamine maksab ettevõttele 9 miljonit eurot (140 miljonit krooni).

"See kliendiinfosüsteemide uuendus on kindlasti üks viimaste aastate suuremaid infosüsteemide arendusi Eestis," ütles Eesti Energia jaeäri ärisüsteemide juht Margus Simson.

 Simson lisas, et siiani kasutab Eesti Energia oma majas loodud süsteemi, mille võimalused olid ajale jalgu jäänud. "Uue süsteemi loomisel ei pidanud me otstarbekaks isearendatud süsteemi arendamiseks ja haldamiseks sadu inimesi IT palgal pidada, seetõttu otsustati uus süsteem sisse otsa,“ märkis ta.

Juht täpsustas, et selle 9 miljoni euro eest ei vaheta Eesti Energia välja mitte ühte, vaid mitu erinevat suuremat süsteemi, mis peavad ladusat koostööd tegema. Ta möönis, et Eesti turult sellise suure tervikplatvormi tegijaid ei leitud. Suurem osa uuest platvormist osteti sisse firmast Oracle ja sinna juurde loodi täiendusi ja arendusi, mida oli tarvis just Eesti Energia tarbeks teha.

Uuendamisele läheb kliendihaldustarkvara, samuti vahetatakse välja elektrinäitude kogumiseks mõõteandmetesüsteem. Uuendamisele lähevad ka osa dokumendihaldussüsteemist, võrguhaldustarkvara ja interneti iseteenindused.

Lisaks Oracle'ile on sellesse suurhankesse kaasatud ka Eesti päritolu IT-firmad: Logica, Codeborne, Webmedia.

Simson toonitas, et senine kliendiinfosüsteem vajas uuendamist seoses elektrituru täieliku avanemisega 2013. aastal. Uue kliendiinfosüsteemiga rakendab Eesti Energia avatud turul toimivaid arvelduse põhimõtteid juba täna, et olla pooleteise aasta pärast toimuvaks elektrituru täielikuks avanemiseks valmistunud. Alates 2013. aastast on elektri vabaturul elektrinäitude kogujaks võrguettevõtja (Jaotusvõrk, Fortum, VKG jt), elektriarve väljastajaks aga erinevad elektrimüüjad, sealhulgas ka Eesti Energia. Avatud elektriturul kogub võrguettevõtja kuu esimestel päevadel kõikide klientide elektrinäidud, töötleb need tarbimiskogusteks ja esitab andmed elektrimüüjatele, kes väljastavad klientidele elektriarved. Sellest tingituna ühtlustab Eesti Energia elektrinäitude teatamise, aga ka arvete väljastamise aega.

Oma müügijuhtimis- ja kliendihaldustarkvara vahetas hiljuti välja ka Pindi Kinnisvara. Ettevõtte juhatuse liige Rein Pütsepp rääkis, et nemad vahetasid oma CRM-tarkvara välja tänavu veebruaris ning see läks firmale maksma alla ühe miljoni krooni (64 000 euro). Uue tarkvara lõi neile Landmark Software, mille eesotsas on Fred Krieger. Alustasid nad uue süsteemi loomisega eelmise aasta oktoobri lõpus, tarkvara kirjutati 3 kuud.

Pütsep tunnistab, et uue tarkvara esialgne juurutamine tõi kaasa palju lisatööd. Tuli uuendada ja ka lisada andmeid. Ja selle hoogtöö käigus oli vaja inimesi palju meelitada ja motiveerida. Tulemusega on ta tänaseks väga rahul. Uus programm on täna veel ka oluliselt suurem, kui täna veel jõutakse kasutada.

Pütsepp märgib, et uue ja vana süsteemi peamise erinevusena seda, et esiteks ei olnud vanas programmis kliendikesksust, see oli objektikeskne.

"Meile on hästi oluline see, et uus baas on hästi integreeritud igapäevase tööga, näiteks on nüüd kõik kinnisvaraportaalid ja kodulehed integreeritud ja see vähendab oluliselt käsitsitööd. Näiteks on Pindi uut CRM-süsteemi kaasajastatud tehnika arenguga. Uus süsteem võimaldab tänu tahvelarvutitele ja nutitelefonidele kliendihaldust teha väljaspool kontorit kliendiga kohtumisel. "Meil on selle peale mõeldud, et maaklerid saaksid juba kliendiga objektil olles platvormi kasutada," konkretiseerib ta.

Praegu on Eesti firmadel väga õige aeg müügijuhtimis-, kontaktihaldus-, varustus-, jt efektiivsusele suunatud tarkvarasüsteeme välja vahetada, sest euro on paigas, valitsus on stabiilne ning IT-ressursid on veel vabad. Peagi hakkavad tööhinnad kiiresti tõusma.  

Artikli autor palub spetsialistidel ja firmajuhtidel jagada oma kogemusi ja mõtteid müügijuhtimise ja kliendihaldustarkvara uuendamisel. Kutsun teid üles sel teemal sõna võtma, sest koostan ülevaadet trendidest ja tegemistest CRM-tarkvara praegusel turul. Kirjutage palun [email protected] või jätke oma mõte kommentaariumisse.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077