Autor: Anne Oja • 11. jaanuar 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kalvi: jaekaubanduse langusega saab vabandada vaid enda saamatust

Saksamaale napsu eksportiva AS Liviko juhi Janek Kalvi sõnul saab jaekaubanduse langusega õigustada vaid enda saamatust.

Kalvi ütles, et üldist hinnangut Eesti ekspordi rekordilistele numbritele ja Saksamaa ning ELi jaekaubanduse ootamatule langusele novembris on raske anda, kuid suurem osa Eesti ekspordist pole jaemüügist otseses sõltuvuses.

"Meie toode on, jah, suunatud jaeturule ja meid võib see muretsema panna, kuid olen siiski optimist," ütles Eesti suurima viinatootja juht.

Kalvi märkis seejuures, et Eesti sõltub küll maailmamajandusest, kuid siinne eksport on kogu Euroopa kaubandusbilansiga võrreldes niivõrd väike, et kehvade numbrite õigustamine Saksamaa jaekaubanduse kerge langusega oleks ainult vabanduse otsimine inimese enda saamatusele.

"Ma arvan, et eksport on sellistest väikestest muutustest sõltumatu. Eksport on kinni Eesti ärijuhtides ja meie enda tubliduses. Kui oleks totaalne kollaps, oleks muidugi midagi muud, ent peame tugevat tööd tegema, et saada keskmiselt tugevaks eksportööriks," lausus ta.

Liviko müüb oma toodangut Saksamaale, kuid ettevõtte eksport on kogu Saksamaa alkoholiturgu arvestades väike. "Seetõttu näeme end kindlasti agressiivse kasvajana," lisas Kalvi.

Möödunud aasta kohta ütles Kalvi, et legaalse alkoholituru maht vähenes 15% ja sellele andis hoobi masu ajal toimunud aktsiisitõus. "Ettevõttena on Livikol õnnestunud oma positsioon siiski säilitada ja turuosa isegi kasvatada. Tegime mullu sama ekspordimahu, mis 2009. aastal. Tervikuna on läinud hästi ja võib öelda, et kriis on läbi," rääkis Kalvi käivet ja kasumit täpsustamata.

Kalvi sõnul on pead tõstnud salaalkohol, aga on hakatud ka rohkem õlut jooma, sest aktsiisitõus avaldab suuremat mõju just kangele alkoholile. Oma osa on aga olnud ka tarbimise üldisel vähenemisel. "Nii nagu ostetakse vähem vorsti ja vähem leiba, ostetakse ka vähem viina," selgitas ta.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077