• 29.12.09, 17:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Venemaa ja Ukraina sõlmisid naftatransiidi lepingu

Ukraina ja Venemaa kirjutasid eile hilisõhtul alla lepingu nafta transiidiks Euroopa Liitu 2010. aastal, millega tõusis transiidi hind 30%, kirjutas Bloomberg.
"Pooled kirjutasid alla 2010. a kokkuleppe lisa," täpsustas Ukraina transpordikompanii Ukrtransnafta esindaja Sergei Zinkevitš. Moskva ja Kiiev sõlmivad igal aastal koostöökokkuleppe, kuid täna hommikul tuli ilmsiks, et seda lepingut ei oldud veel sõlmitud. Mitmed Venemaa uudistekanalid kuulutasid seepeale, et naftatransiit Euroopasse on ohus, vahendas Lenta.
28. detsembril saatis Venemaa energeetikaministeerium Euroopa Komisjonile hoiatuskirja, kus rääkis võimalikust naftatarne katkestamisest Družba torujuhtme kaudu. Družba varustab naftaga Ungarit, Tšehhit ja Slovakkiat.
Enne hoiatuskirja oli Kiiev nõudnud nafta transiidi eest kõrgemat tasu. Venemaa torumonopoli Transnefti juht Nikolai Tokarev iseloomustas Kiievi uusi nõudmisi kui vastuvõetamatuid.
Reuters märkis, et Venemaa vähendab I kvartalis järsult Ukrainat läbiva transiitnafta mahtu, kuid transiiditasu tõus võiks Kiievile selle kaotuse kompenseerida.
Zinkevitš kinnitas ajakirjandusele, et transiidi maht jääb 2009. a tasemele, kuid Ukrtransnafta, mis kuulub 100%liselt Naftogaz Ukrainale, pole öelnud, kas venelased nõustusid tariifitõusuga.
Naftogazi esindaja Valentin Zemljanski ütles, et transiiditasud tõusid siiski 30%. Ta kinnitas, et nafta transiidi maht jääb 2009. a tasemele ehk 15 miljonile tonnile, märkis RIA Novosti.
Ajalehe Vedomosti andmetel maksab Venemaa 1 tonni nafta transiidi eest iga 100 kilomeetri kohta 1,12 dollarit.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 26.09.24, 13:15
DSV tegevjuht Alvar Tõruke: oleme tagasi ajas, kus peame hakkama Eestit uuesti leiutama
Eesti ettevõtete jaoks on käes väga keeruline aeg, millele annavad hoogu erinevad maksumuudatused ja üleüldine kiire palgatõus, pärssides eriti tööstus- ja tootmissektori konkurentsivõimet. Logistikaettevõtte DSV Estonia tegevjuht Alvar Tõruke tõdeb, et olukord on veidi sarnane 1990. aastatele, mil Eesti vabaks sai ning tuli hakata oma riiki looma ja leiutama.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele