Turul on liiga palju mööbliettevõtteid ja
see on pannud tootjaid otsima omavahel sidet ning ühiseid jooni, ütles Võrus
tegutseva ASi Wermo nõukogu esimees Neinar Seli.
Seli ei tee saladust, et Wermo ümber on käinud viimasel ajal kaunis aktiivne sebimine. „Näiteks on mõned väiksemad mööblitootjad näidanud üles huvi hakata meiega teatud tooteid koos valmistama,“ rääkis Seli. „Kui ühele välistellijale ühiselt toota, siis saab parema tulemuse – ühel tootjal on üks tehnoloogia parem, teisel teine. Ja koos tootes ei konkureeri tootjad oma toodanguga välisturgudel, kuhu müügimahud on ju kõvasti kukkunud.“
Seli kinnitusel on ta kohtunud ja lähiajal kohtub veel mitme huvilisega välismaalt, kes võib aga hoopis Wermo ära osta. „Kõik on müügiks, kui pakutakse head hinda,“ ütles Seli, kes on Wermo suuromanik olnud 14 aastat. Lisaks temale on Wermo omanikeringi tänaseks jäänud veel Veljo Ipits ja Richard Mutso.
Seli sõnul on siiski kõik variandid Wermo tuleviku kohta veel lahtised. „Võib-olla nädala pärast on pilt selgem,“ lisas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seli ütles, et Wermo suurim häda on see, et sortimendis on liiga palju ehk ligi pool tuhat erinevat mudelit. „Tuleb spetsialiseeruda, ainult allhanke tegemine tänapäeval enam edasi ei vii,“ lausus Seli ja lisas, et Wermo pole kunagi erilist rõhku pannud koduturule. „Meil on kindel turg Inglismaal ja Saksamaal ning hea partner ISKU mööblikett.“
Seotud lood
Meie ei ole mõelnud ei oma firma müügi ega
uute üksuste ostmise peale ja konsolideeruda pole meil ka paraku kellegagi,
ütles Tartu lähedal asuva ASi Tiksoja Puidugrupp juhataja Hando Murrand.
Mööbliturul kujunenud olukord on pannud
paljud mööblitootjad valiku ette – osta keegi teine ära ning laiendada
tootmist, püüda teiste tootjatega konsolideerida või müüa hoopis oma tootmine
maha – tõdes kolme väikese mööblifirma omanik ja juht Juho Toomik.
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.