Väikeste tanklakettide omanikud täheldavad
müügi langust 10-15% võrra, kirjutab dv.ee.
Olukord, kus inimesed jäävad töötuks, palganumbrid kahanevad, autosõite piiratakse või jäetakse üldse autod garaaži seisma, kajastub ka kütuse müügimahus.
Kütusefirma Euro Oil ASi omaniku Arno Hirtentreu sõnul vähenes müük võrreldes möödunud aastaga 10-15%. "See tendents jätkub. Me loodame, et 2009. aastal müügi langus jääb 5-10 protsendi piiridesse," lisas ta.
Jaan Soomets, kütusefirma Sevenoil EST OÜ kaasomanik, teatas samuti, et aastaga on nende müügimahud vähenenud 10-15%. Kui elanikkonna maksevõime langeb, siis pole ime, et inimesed kasutavad vähem autosid, selgitas ta. Soomets keeldus tegemast prognoose, milliseks võiks tänavune aasta tervikuna kujuneda. "Kõik sõltub sellest, mida teeb valitsus majanduse elavdamiseks," lisas ta.
Soomets ei välistanud ka tanklate võimalikku sulgemist. Seda näitab ka Statoili teade mõnede oma tanklate ööseks kinni panemisest. "Meil ei ole praegu kavas oma tanklaid kinni panna," lisas Soomets.
Kütusefirma Raktoom AS omanik Meelis Toom arvas, et kui midagi pannaksegi kinni, siis need saavad olema väiksed külatanklad. Küsimusele, kas ta ei kavatse oma tanklaid müüa, vastas Toom, et kopikate eest ta seda ei tee, kuna tal on töötav äri, mis toob kasumit. Kuigi müük ei ole välistatud, lisas ta. Toomi sõnul tundis Raktoomi tanklate vastu huvi Olerex. "Ütlesin neile hinna. Nüüd nad mõtlevad," lisas ta.
Seotud lood
Eesti ettevõtete jaoks on käes väga keeruline aeg, millele annavad hoogu erinevad maksumuudatused ja üleüldine kiire palgatõus, pärssides eriti tööstus- ja tootmissektori konkurentsivõimet. Logistikaettevõtte DSV Estonia tegevjuht Alvar Tõruke tõdeb, et olukord on veidi sarnane 1990. aastatele, mil Eesti vabaks sai ning tuli hakata oma riiki looma ja leiutama.
Hetkel kuum
Üks esikolmiku firma olnud ka kolm aastat järjest Äripäeva gasell-ettevõte.
“Kui regulatiivsed piirangud muutuvad liiga keeruliseks, kaalume tootmise viimist Eestist välja”
Tagasi Tööstusuudised esilehele